КТ "Подкрепа" поиска българските данъкоплатци догодина да налеят 46,8 милиона лева допълнително към многомилионните субсидии, които се отпускат на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" всяка година. От профсъюза са подготвили предложения за промени в закона за държавния бюджет, които щели да бъдат внесени преди второто му четене от народни представители. 

От синдиката предлагат субсидията на националния жп превозвач за догодина да стане от 175 милиона лева на 180 милиона лева. Освен това от "Подкрепа" настояват релсовата компания НКЖИ вместо 135 милиона лева да получи 146 милиона лева, а отделно от всички тези финансови бонуси да се осигурят още 30 милиона лева, които "БДЖ Холдинг" да похарчи за закупуване на нови влакове.

В допълнение има и искане да се заделят и 800 000 лева за закупуване на апаратура в Многопрофилна транспортна болница - Пловдив.

Според профсъюза отпуснатите средства от финансовото министерство за жп сектора са крайно недостатъчни и не могат да допринесат за оздравяването и развитието на БДЖ и НКЖИ.

"Предвидените средства са недостатъчни за изпълнение на поетите ангажименти към социалните партньори и работещите в тези предприятия през следващата година. Предприятията няма да успеят да гарантират свързаните с увеличението на минималната работна заплата разходи. Ако не бъде осигурен заложения ръст на доходите на работниците и служителите, това може да доведе до  социално напрежение, като не са изключени и ефективни стачни действия", декларират от КТ "Подкрепа".

Според синдиката трябвало "да се предвидят средства за повишаване на доходите на работещите в предприятията, така че да се компенсира инфлацията и другите фактори, влияещи на поскъпването на живота".