Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Вчера парламентът отхвърли поправката "Менда" в Закона за автомобилните превози, която трябваше да върне стария ред на работа на таксиметровите компании. При него се допуска превозът да се извършва от "лица от името на регистрирана такси компания". Това изискване отпадна само преди месец и сега фирмите с жълти коли трябва да назначат на договор шофьорите, които работят за тях или самите шофьори да се регистрират като превозвачи. Клуб Z потърси за коментар председателя на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи Спас Атанасов. 

От разговора ни с него разбираме, че очаква след броени дни парламентът да бъде обсаден от таксиметрови автомобили. Атанасов отрича да е организатор на недоволството, но вярва в "спонтанна реакция" на шофьорите. 

"Ще стане по-голяма бъркотия от тази с полицаите", казва шефът на браншовата организация и управител на две такси компании.

Атанасов признава, че големите превозвачи са вкарали поправката на Менда Стоянова, за да спрат приетите по предложение на депутатите от ГЕРБ Цветомир Михов и Иван Вълков промени в Закона за автомобилните превози, които задължават фирмите превозвачи да наемат таксиметровите шофьори на трудов договор.  

Следва целият ни разговор със Спас Атанасов:

Снимка Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи

- Г-н Атанасов, какво ще се случи след като в парламента не мина поправката на Менда Стоянова, с която за такситата се връщаше старото положение превозите да могат да се извършват и от лица от името на регистриран превозвач? Какъв е вашият коментар?

- Коментарът ми е, че двама-трима шофьори прецакаха 30 000 шофьори. Изобщо не знам какво ще се случи. Ще се събираме в понеделник водачи и превозвачи да решаваме какво да правим. Моите прогнози са, че с този закон 20 хиляди шофьори ще останат без разрешително. Горе-долу толкова в момента работят от името на превозвач за собствена сметка.

- Това не е съвсем вярно. Тези хора могат да се регистрират като превозвачи.

- Да, могат обаче само за София са необходими 6 години това да стане. Какво, някои 6 години да не работят ли! Това е супер глупост. Казах го в парламентарната комисия по транспорт, не знам защо не го разбират.

- Не може да отречете, че в момента има сериозен проблем. Не се знае кой носи отговорност, на кого е регистриран таксиметровият апарат и т. н.

- Глупава логика е това, която депутатите раздуваха. В момента се знае кой вози, кой носи отговорност. Просто спекулират.

- Как така спекулират. Нали знаете, че от 30 000 таксита в България за миналата година е събран 27 000 лева данък. Това е смешно!

- Ами, да си го съберат данъка. Шофьорите го дължат. Всеки, който работи за своя сметка, трябва да си го плати. Да дойдат данъчните.

- Нали сте наясно, че отзад стоят кухи фирми, които не плащат никакви данъци.

- А вие защо си мислите, че кухите фирми няма да назначат шофьорите на трудов договор и да продължат същата практика. Кой ще ги спре?

- Едноличен търговец от някое ромско гето едва ли ще назначи стотиците хора, които са си регистрирали апаратите на негово име.

- Големият превозвач, чиито стикери носят, няма да ги назначи. Те не могат да станат превозвачи бързо, защото ДАИ не могат повече от 50 на месец да правят, следователно кухата фирма ще го назначи на трудов договор и няма да плати нищо, както досега. Двама-трима обърнаха закона, зад който седят 20 000 човека. Това, ако не е тъпотия, не знам какво е. Депутатите си правят на наш гръб някакви си там игрички.

- Мотивът на промяната е да има ред и да няма посреднически звена, които да натоварват финансово шофьорите с всевъзможни такси.

- Сега ще има ли ред? Редът ще го видите на жълтите павета след няколко дена. Там ще се подредят такситата и да чакат да видят какво ще стане.

- Протести очаквате, така ли?

- Ами, очаквам. Аз не съм организатор, но очаквам. Като им кажем на шофьорите, че няма да могат да работят, те ще отидат пред парламента да питат защо. Предупредил съм ги депутатите.

- Във вашата фирма колко таксита има?

- В моята са около 50, но съм управител и на друга, в която има още 150. Тя е към една по-голяма фирма "Такси С Експрес" където са към 1000.

- В момента вие ли управлявате такситата 1280?

- Не, аз съм външна фирма към 1280. Имам си моя фирма и управлявам фирма на близък. Общо по списък са над 250 коли, но редовни са около 180. Някои не работят в момента.

- В какъв формат ще е тази среща, която ще правите в понеделник?

- Ще се съберем най-големите превозвачи в София. Ще присъстват и Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвъчи, Съюз Такси, Националния съюз на превозвачите. Това ще е форматът, защото заедно постигнахме споразумение с Менда Стоянова и Станислав Иванов от ГЕРБ, че запазването на стария ред е правилно. Ние сме избрали по-малкото зло. За да влиза нещо в държавата, решението е патентният данък вместо да останат 20 000 души без работа. Играят някакви игри и искат да излязат такситата на парламента и да стане по-голяма бъркотия от тая, която беше досега с полицаите. Това искат и затова поправката не мина в парламента.

Ние не го искаме. Съобразихме се, че има избори, а можеше да не го направим. Преди изборите нашите хора искаха да излизат. Казахме им: "Има избори, дайте да не ни обвиняват, че имаме, там, политически амбиции и т. н."

- В интерес на истината опитахте да вкарате поправката доста грубо - в данъчен закон и без да се гледа от парламентарната транспортна комисия?

- А предишната поправка как мина? В един ден - две четения в зала. Това също не беше правилно.

- Тогава имаше положително становище от Министерството на транспорта.

- То и сега ни даде одобрение. Транспортното министерство си разбра грешката и г-н Московски ни подкрепи за промяната.

- Как си обяснявате тогава факта, че всички парламентарни групи гласуваха срещу връщането на стария ред? Някои депутати от ГЕРБ също не гласуваха.

- От ГЕРБ не гласуваха само тия двамата депутати, които внесоха предишния закон. Според мен всички останали партии играят мръсно на ГЕРБ. Ще настъпи страшен хаос. След няколко дни ще го видите.

- Какво е решението?

- Не го виждам, но им казвам, че ще настъпи страшен хаос. Щом не ми вярват, да изчакат няколко дни и да видят какво ще стане. 

Ключови думи

Коментари

kaka

Няма по-гнусни таксита от българските!

батко

има разбира се: СОФИЙСКО ФИРМЕНО ТАКСИ НА "ГОЛЯМ" ПРЕВОЗВАЧ С ШОФЬОР РОМ

Анонимен

Болшевишкия преврат от 02.2013 се проявява по нов сценарий и който протест успее да свърши работа той ще е.Ще си измисляме най-различни видове протести до като успеят мафиотите.

В офиса на тоя господин като си платиш 300 лева и ти се осигуряват необходимите документи на фирма-фантом, и си работиш една година без да внасяш нито данъци, нито осигуровки. С изискването шофьорите да са на трудов договор към лицензиран превозвач ще се подобри събираемостта на задълженията към НАП и НОИ, но ще се намали броя на такситата и тия паразити като въпросния господин и другите монополисти ще отчетат намаление на печалбите си.

Досегашната схема на работа при такситата поне в София беше така направена че да обслужва 4-5 големи фирми, които едновременно бяха превозвачи, и едновременно с това не извършваха превозваческа дейност, а даваха коли на лизинг и/или сключваха франчайзинг договори с шофьори работещи за своя сметка. Но както казах се осигуряваха документи от кухи фирми и апаратите от такситата се фискализираха на името на тази фирма, а не на реално работещия човек.Така държавата губи около 2000-3000 лева данъци и осигуровки на година от кола, за да могат хора като въпросния г-н Атанасов да прибират вноски за франчайз и лизинг от повече коли.Ако с течение на времето голяма част от водачите успеят да се регистрират като превозвачи, и както навлизат приложенията за поръчка през смартфони които свързват директно клиента с шофьора, то фирмите с диспечерски центрове които в момента владеят 90% от пазара в София ще станат излишни, и те затова толкова силно роптаят срещу промените.

Друго което работеше в полза на монополистите, бяха така наречените"копърки" с помпи които скубят яко клиентите, и хората се принуждаваха да звънят в централите за да си гарантират някаква сигурност при пътуването и плащането на курса.Затова и големите фирми държаха някакъв минимум от "копърки" на пазара, за да действат като плашило.Шофьорите които искаха по честен начин да си изкарват прехраната се принуждаваха да се връзват към тези централи, и да плащат вноски от 120 до 300 лева месечно за адреси, а някои и плюс 1000-1200 лева лизинг.Сега с новите апликации се гарантира и точността при отчитането на стойността на превоза, и качеството на обслужване поради наличието на рейтинг-системи касаещи лично шофьора, а не фирми.Лека-полека клиентите усещат предимството на тези нови технологии, и започват да държат на качеството идващо от шофьора, а не от рекламните стикери на фирмите. И когато шофьорите станат сами превозвачи и получават достатъчно клиенти от приложенията, то тогава защо да плащат на фирмите като тази на господин Атанасов

Ако погледнем какво се изисква за да стане един шофьор превозвач, ще видим че не е толкова сложно. Изисква се полагане на изпит за професионална компетентност върху материята касаеща самата дейност на таксиметров превоз. Не е толкова сложен, но ако г-н Атанасов се притеснява че доста от неговите шофьори са неграмотни, то проблема си е лично негов! Също се изисква свидетелство за съдимост на водача и там притесненията ги оставям на г-н Атанасов. Вече третото условие си е малко по-сложно, и това е изискването за финансова стабилност което е свързано с представянето на банкова гаранция за 18 000 лева за първата кола на превозвача, и по 10 000 лева за всяка следваща.Ето върху това могат да поговорят на срещата си в понеделник! И тук ми се прокрадва една мисъл дали господина е представил такива гаранции за всичките си 250 коли. Могат първоначално да я намалят тая гаранция в рамките на 2-3000 лева, едновременно да е поносима за всеки нормален шофьор( изключвам комарджиите, наркоманите, хората с купени книжки и трети незавършен клас, и всяка друга паплач), но и да има гаранция за държавата че ще си прибере данъците и осигуровките ако новия превозвач не ги плати след първата година. И така кухите фирми няма да могат да се скатаят пред данъчните.

изискванията за финансовата стабилност отпадна преди 10 години Раздел II Регистрация и заличаване от регистъра (Загл. изм. - ДВ, бр. 29 от 2004 г.) Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 29 от 2004 г.) Регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници се извършва в случаите, когато превозвачът отговаря на изискванията за: 1. благонадеждност; 2. (в сила от 1.01.2001 г.) професионална компетентност; 3. (отм. - ДВ, бр. 29 от 2004 г.); 4. (отм. - ДВ, бр. 30 от 2002 г.).

Деян

Някой вярва ли, че ще са необходими шест години, за да се регистрират превозвачите по новите изисквания? И че възможностите са за извършване само на 50 регистрации дневно? Този лъже като за световно. И си въобразява, че хората му вярват.

То и не е необходимо всички таксита на момента да се регистрират като превозвачи. В момента си работят със разрешителното което е издадено от общината и важи една година. Когато то изтече, тогава вече шофьора или трябва да стане превозвач, или да е назначен на трудов договор при друг такъв. Така че нещата ще стават по етапно и имат достатъчно време да се обработят документите.Докато не ти е изтекло старото разрешително си работиш по заварено положение.

Еми то 50 регистрации дневно умножено по 22 работни дни месечно е 1100 коли на месец. Ако такситата в София са 10 000, значи за 9 месеца ще ги пререгистрират. Вярно лъже като за световно!

Не са 10 000 , са между 5 и 6 хиляди.Че лъжат лъжат, ама с тези лъжи плашат "управляващите" със уличен натиск.

Този комай от страх ще напълни гащите,знае че бакшишите ще му потърсят сметка,защо след като плащаха по няколко стотин лева годишно за да ги вкарат в СХЕМАТА създадена от големите превозвачи и ДАИ, и сега вече няма да могат да ПРИБИРАТ оборотите по този начин. А време му е нужно защото парите са предплатени за година напред.И едно уточнение този се изживява като едноличен член и председател на брашова камара/ в същност те бяха трима, ама двама отдавна се споминаха/,също такова е и дереджето с ЕДНОЛИЧНИЯ НАЦИОНАЛЕН СЪЮЗ НА ПРЕВОЗВАЧИТЕ на Румен Крумов и най-смешното е,че тези двамата с едноличните си организации са учредители и ченове на съюз ТАКСИ.И тези тримцата се били СПОРАЗУМЕЛИ с МЕНТА и ДЪЛГИЯ, ама никой не казва че това се прави основно да се спаси задника на Московски,защото той лично е отговорен/явно и финансово заинтересуван/ от поддържането на тази порочна доходоносна за някои СХЕМА.Май Бойко ще трябва да се лиши от любимия си, придружаващ го навсякъде ПУДЕЛ.

file:///C:/Users/admin/Downloads/MTITS_iniciira_promeni_v_normati.pdf

Крайно време беше да се въведе ред в такситата! Досегашното положение обслужваше само собствениците на фирми като тоя другар Атанасов, а не клиентите и нормалните шофьори вършещи съвестно работата си. Законите бяха такива че се позволяваше на такива "бизнесмени" водени от собствената си алчност, да назначават за "бакшиши" "куцо,кьораво и сакато". И всичко това беше за сметка на криене на доходи от всички по веригата. Да се събират двата файтона хора които държат бизнеса, и да си протестират където си искат. Ние нормалните хора които с това си вадим хляба и храним семейства , няма да им играем по свирката!

socialen

Дано! Надявам се и таксиметровите шофьори да възстанат с/у тази неолиберална, либертарианска, пазарнофундаментална, остеритетна банда, която някои незнайно защо наричат "правителство"!

socialen

Точно това е Проблемът! Хазната е празна, 13главата олигархична Ламя на Борисов взе 16 милиарда лева нов външен дълг от частни западни кредитори и стоящите зад тях инвестиционни банки с високи лихви, а Борисов зацементира 10%ия плосък данък в полза на Олигархията, която го тури да "управлява" с 80 депутата, за да и раздаде тези 16 милиарда лева! Затова на 13главата олигархична Ламя на Борисов и трябват свежи средства, които иска да събере пак от бедния народ! Цитат от интервюто: "Нали знаете, че от 30 000 таксита в България за миналата година е събран 27 000 лева данък. Това е смешно!"

socialen

Ок! Ако Държавата е решила изведнъж да събира данъци, то да го направи, както трябва, за да има справедливост, а именно - да въведе модерен, прогресивен данък доход, с 70% до 95% за Свръхбогаташите / Олигархията. Така Народът ще разбере, че има справедливост!

И КОГАТО ИЗЛЯЗАТ ПРЕД ПАРЛАМЕНТА ЩЕ ИСКАТ: 15 Г.НЕ СМЕ ПЛАЩАЛИ ОСИГУРОВКИ И ДАНЪЦИ И ИСКАМЕ ТАКА ДА СИ ПРОДЪЛЖИМ ТАКА ЛИ? ИМАМ ПИТАНЕ ТЕ С КАКВО СА ПО РАЗЛИЧНИ ОТ ВСИЧКИ РАБОТЕЩИ И ПЛАЩАЩИ ОСИГУРОВКИ ТА СА ОСВОБОДЕНИ ОТ ОСИГУРОВКИТЕ И "КОЙ" ГИ ОСВОБОДИ ОТ ОСИГУРОВКИТЕ? ПО ЛОГИКАТА НА Г-Н АТАНАСОВ ТРЯБВА ДА ИЗЛЯЗАТ ВСИЧКИ БРАНШОВЕ ДА ПРОТЕСТИРАТ ЗА ДА НЕ ПЛАЩАТ КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ АКО ТОВА НЕ Е НАГЛОСТ ОТ ВАША СТРАНА НЕ ЗНАМ КАКВО Е И НЕ ВИ ЛИ Е СРАМ?

Г-н Атанасов вие твърдите,че 20 000 ще останат без работа ми те до днес като нищо никъде не са плащали за държавата са били към процента безработни нали така ако приемем хипотетично,че има 20 000 таксита и им сметнем осигуровката която се равнява на 168 лв. месечна вноска на най минималното сума е 3 360 000 лв.МЕСЕЧНО ВИЕ укривате и не плащате аха сега разбрах защо ще изкарвате шофьорите пред парламента! На Вас оставям да сметнете за 12 месеца колко осигуровки се укриват плюс останалите данъци.....

Лъже Спас. Лъже нагло. Истината е ,че им се изплъзва голямата лапаница на Спас и спасовци. За това е целия шум. А иначе този закон ще сложи ред в бранша и ще намали измамниците и мърлячите

тaкси

питaте с кaкво бaкшишите,кaкто ни нaричaте,сa по-рaзлични от другите рaботещи.ще ви отговоря.aз рaботя във фирмa окей супертрaнс...aвтомобилa,с който рaботя не е лизингов,но ФИРМAТA ме зaдължaвa дa зaплaщaм 300 лв. ежемесечно нa центрaлния диспечерски пункт(ЦДП) ...тъй кaто те ми подсигурявaт рaботaтa. кой рaботодaтел изисквa от рaботниците си почти еднa минимaлнa зaплaтa нa месец....зa дa му дaде рaботa????истинaтa е,че нямa институция,която дa контролирa уж тaксиметровите компaнии.и после бaкшишите виновни.когaто полицaйте зaпочнaт дa плaщaт нa държaвaтa по 300 лв. месечно,зaщото им подсигурявa рaботa....тогaвa и ние бaкшишите ще си внaсяме дaнъците.aвтомобилнa aдминистрaция осъществявa контролa върху оборотa и рaботното време нa тaксиметровите шофьори.коя институция питaм aз,осъществявa контрол върху рaботното време нa фризьорите,aдвокaтите или който и дa е чaстен сектор????!рaботим толковa чaсове,колкото сa нужни дa си подсигуриш нaдницaтa зa деня....било то и 20чaсa. е,потенциaлни убийци сме,дa,но и ние имaме дa хрaним семействa.

атанасOOF

един съвет към ТАКСИ - почти всички таксита освен вашите имат интернет и докато чакаш не зяпай порно,а чети,ограмотявай се.Сам го казваш ФИРМАТА ти взима пари , не ДЪРЖАВАТА.Полицайте,митничарите даяджиите и пр.уродливи проявления на държавния служител си плащат ПРЕДВАРИТЕЛНО.И пак не на държавата.Тарифите за постъпване или заемане на съответната позиция са ноторно известни.Както и КОЙ ги получава.Излиза,че две трети от 20-те заплати са отишли авансово в тази посока. И да не обвинявате Цацаров и прокуратурата - те никога и нищо не знаят.Най-много да повдигнат обвинение и да поискат имунитета на депутатите гласували за това бакшишите да плащат където трябва-данъци и осигуровки.Защото,иначе как ще обяснят неглижирането и потулването на много сигнали именно срещу тези ФИРМИ и то от петнадесет години насам.

тaкси

преди 2г. се опитaх дa зaпознaя публичното прострaнство със схемaтa с фирмите фaнтоми,с който сме принудени дa рaботим,но удaрих нa кaмък,тъй кaто Първa Инвестиционa Бaнкa е спонсор нa лизинговaтa компaния Окей супертрaнс.и сегa...след всичките писaния,промянaтa ще е в ползa нa лизинговите компaнии. нимa си мислите,че бaнкaтa ще зaгуби??? 70 000 лв. знaете ли кaк се изплaщaт зa 5 години??? a знaете ли колко печели бaнкaтa??? aз съм тaксиметров шофьор и държaвaтa ме зaдължaвa дa зaплaщaм дaнъци и осигуровки върху 420лв. е,добре...осигурявaм се.искaх дa тегля кр едит от 70000 лв.,но ми откaзaхa,тъй кaто съм бил неплaтежоспособен. отидaх в лизинговaтa компaния Окей супертрaнс и поискaх aвтомобил с крaйнa ценa нa лизинг 70000лв. зa 5 години....дaдохa ми веднaгa.

еднa

жaлко зa aтентaтите във Фрaнция,но с удоволствие бих ги покaнилa в бг пaрлaментa....милиони бългaри ще им блaгодaрим после и ще ги боготворим

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.