„Селин“ е модна марка, определена от „Вог“ като „болезнено готина“. Това е мястото, където „се раждат всички тенденции на сезона“, написа списанието през януари. Тази година „Селин“ избра за лице на пролетната си колекция Джоан Дидион. Дидион, чиито две най-нови книги са за смъртта и траура, е на 80 години. Подсъзнателното послание на рекламната кампания е очевидно: „Направете път, младоци“.

Младостта вече не е куул – или поне е в застой. Как се случи това? Онлайн изданието The Atlantic проследява пътя на тази тенденция до 2012 г., когато марката „Америкън Апейръл“, която обичайно предпочита стандартната естетика, избра за свое лице Джаки О’Шонъси, модел на над 60 години, открита докато седи на стълбите пред блока си и просто… пуши цигара. (Откривателят ѝ впрочем, творческият директор на бранда, я нарича „царствена“.)

След това всеки в бранша се впусна да търси елегантни дами на възраст – близначките Олсън, които станаха известни като невръстни деца, а сега ръководят няколко модни линии, избраха през 2014 г. да се фокусират върху „нещо различно“ – и се спряха на 65-годишната Линда Родин. Дизайнерът Марк Джейкъбс прие Джесика Ланг, прехвърлила 64, а „Нарс“ заложи на 68-годишната актриса Шарлот Рамплинг.

Навярно тенденцията може да се обвърже и с феминисткия бунт срещу случилото се с Рене Зелуегър миналата година, когато тя бе порицана, че е променила лицето си до неузнаваемост. И че не е осъзнала, че в Холивуд е почти невъзможно да остаряваш грациозно – след 45 години просто трябва да изчезнеш от там.

Може би младите сами се поставиха в това положение, с трайната си мания по ексцентрични и напълно ненужни нововъведения като биошейкове, вода без Бисфенол-А или дори носенето на раница и с двете ѝ презрамки. Всичко това предполага, че неназованото, но основно качество на младостта, за което всички ние копнеем – безразсъдният глад по живота – сега принадлежи на поколение, което все още е склонно да поседне на стълбите пред блока и да изпуши една цигара.