Комисията за защита на потребителите разпространи няколко препоръки за това как гражданите могат да се предпазят от измама при покупка на самолетни билети.

Ето какво трябва да знаете:

1. Преди да изберат сайт, от който да направят резервация/покупка на самолетен билет, потребителите задължително да проверяват дали има информация за собственика, името на фирмата и неин физически адрес;

2. Да предпочитат утвърдени търговци, с които имат личен добър опит, препоръка на близък или познат, ползвал услугите им, положителни отзиви в публичното пространство;

3. Да проверяват във форуми и през търсачки за споделеното от потребители, които вече са били техни клиенти;

4. Да не се подвеждат по името на сайта – ако е близко до познати сайтове или до наименованието на институции, организации и пр. 

5. Да не се подвеждат по ниската цена на билетите;

6. Ако имат възможност, да установят кога е създаден сайтът, тъй като практиката показва, че характерно за сайтовете, чрез които се правят измами, е това, че те обикновено са новосъздадени; да избягват такива сайтове или да бъдат изключително внимателни при резервацията на билети от тях;

7. При възникнали съмнения да проверяват при авиокомпанията дали имат резервиран билет. 

КЗП разпространи тези съвети след разследване на Нова телевизия. Медията показа как фирма е измамила много хора със самолетни билети за хиляди левове. Дружеството  привличало клиенти с обещание за ниски цени. Ужилените получавали електронен билет, но когато отивали на летището, за да летят се оказвало, че той е канселиран от посредника при покупката. Схемата се осъществявала от Георги Богданов, собственик и управител на "Ефект травел".

"През септември получихме два сигнала за дейността на тази фирма. Наши инспектори ходиха на проверка, но не намериха никого на адреса, на който е регистрацията ѝ. Затова сме предоставили цялата информация по случая на полицията и прокуратурата", уточниха пред Клуб Z от КЗП.