"Джонсън енд Джонсън", "Проктър енд Гембъл", "Найк" и ИКЕА са сред десетките световни компании, които са подписали инициираната от Белия дом харта да предприемат по-агресивни действия по отношение на изменението на климата. Тя бе предложена от президента Барак Обама като част от кампанията за по-активно ангажиране на корпорациите към проблемите, свързани с опазването на околната среда.

Президентската администрация ще обяви днес, че още 68 големи компании са се присъединили към първоначалните 13, положили подписи под хартата. Очаква се и Обама да бъде домакин на среща с шефовете на пет големи компании - "Джонсън енд Джонсън", "Интел", "Хършис", "Проктър енд Гембъл" и "Бъркшир Хатауей Енърджи". На нея те ще дискутират възможностите как компаниите могат да намалят въглеродните емисии в целия свят.

Въпреки сред общо 81-те компании, подкрепящи хартата, представителите на енергийните концерни са малко на брой, определено се откроява подкрепата на някои големи петролни и газови компании като ExxonMobil и Chevron.

Обама се надява, че подкрепата от фирми с обща пазарна капитализация от над 5 трилиона долара ще увеличи шансовете да се постигне споразумение за климата на предстоящата среща в Париж.

Натискът да се осигури подкрепа от корпоративна Америка по въпроса за климатичните изменения предизвика политически разногласия в САЩ. Републиканците, включително много от техните президентски претенденти, са силно критични към начина, по който Обама вижда решаването на проблема.