Въпреки че Върховният административен съд спря дейността на "Юбер" в България, някои от таксиметровите компании в София са намерили начин да променят маниера си на работа така, че да привличат нови клиенти, използвайки част от похватите на интернет приложението.

Вече две компании предлагат превоз на фиксирана предварително и известна на клиента цена.

Едната от системите е разработена на база руско приложение за поръчка на таксита. Нарича се "Максим". Компанията откри офис в столичния квартал "Студентски град" и през последните месеци навлиза мощно, привличайки шофьори от различни таксиметрови компании. При онлайн поръчка или при поръчка по телефона на номер 028822 клиентът веднага разбира колко ще му струва превоз от точка А до точка Б. Цената по правило е доста по-ниска от тази, ако хванете такси от стоянката. При поръчка по този начин се спестява и бакшишът. Шофьорите знаят колко точно им дължите и номерът с помпите не минава.

Втората компания, която вече също предлага предварително уговорена цена е такси "За 2 евро".

"Когато клиент се обади на телефоните ни за поръчка изчисляваме разстоянието според тарифата, добавяме известна сума за престой и веднага казваме колко ще струва превозът", коментира пред Клуб Z Ромео Ценков, изпълнителен директор на компанията.

Според него маршрутите се изчисляват от софтуер при база 59 стотинки на километър дневна тарифа и 69 ст./км нощна. Това е с около 25 процента по-евтино от обичайните цени за таксиметров превоз в София. Поръчките се правят на телефони 02 9733733 и 02 9744744.

Ценков не крие, че поръчки от системата му се дават и на жълти коли, носещи стикерите и на други таксиметрови компании.

"Няма значение каква цена е залепена на стикерите на колата, която приема да извърши превоза. Накрая не дължите сумата, която е отчел броячът, а тази, която предварително сме ви казали по телефона", уточнява шефът на диспечерската система.

На таксиметровия пазар през следващите седмици се очакват драматични промени, след като наскоро парламентът гласува промени в Закона за автомобилните превози. Според тях вече шофьорите на таксита задължително трябва да работят към фирма на трудов договор. 

Това може да доведе до разрояване на големите таксиметрови компании, които досега действаха със стотици коли, но нямаха договори с шофьорите си, които работеха за собствена сметка и само ползваха стикери срещу заплащане.