Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Всички топ имоти на БДЖ вече са поставени под възбрана от кредиторите на компанията. Това научи Клуб Z от правителствени източници. Сред тях са централата на жп превозвача на столичната улица "Иван Вазов" и главният офис на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), както и почти всички почивни станции на дружеството.

Кредиторите стягат хватката си около жп превозвача. През февруари те запорираха сметките на "БДЖ Холдинг", а сега идва и забраната с разпоредителни действия с имотите. В същото време преговорите с финансовите институции циклят без изгледи за успешно решение.

Възбраната върху имотите на практика се явява спирачка за уреждането на дълга на БДЖ към НКЖИ. Жп превозвачът дължи на релсовата компания над 100 млн. лева за неплатени инфраструктурни такси и идеята на транспортния министър Данаил Папазов бе задължението да се покрие чрез прехвърляне на недвижимости. В списъка за размяна бяха именно почивните станции, сгради в провинцията и терени.

Централата на БДЖ на "Иван Вазов" №3 е в идеалния център на столицата. Сградата, която гледа към три улици - „Раковски“, „Иван Вазов“ и „Шести септември“, е построена в периода 1900-1904 г. Там е била централата на Българската земеделска банка, а за кратко през 30-те години на XX век в нея е заседавало и правителството на България. Общата разгърната площ е почти 8000 кв. м, а според експерти по недвижимости за този имот без особени усилия биха могли да се вземат около 20 милиона лева. 

Другата ценна недвижимост е сградата на НКЖИ близо до Централна гара - София. Причината и тя да попадне под кредиторската възбрана е, че БДЖ и инфраструктурната компания са съсобственици на имота с по 50 процента от собствеността.

Опасността от фалит на БДЖ е съвсем реална, ако не стигнем до споразумение с кредиторите, заяви за Клуб Z зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев. Той обаче отказа да коментира наложената възбрана за разпоредителни сделки с имоти на жп превозвача. 

В момента дълговете на БДЖ са за над 620 милиона лева. От тях 150 млн. лева са в просрочие.

Ключови думи

Коментари

Локо

Отдавна трябваше да се приключили сагата с БДЖ. Не може да се краде неограничено и повсеместно и вечно.

Защо пероните в гари Калояновец и Михайлово са с височина 300 мм над релсата, като съгласно Техническите спецификации за оперативна съвместимост трябва да са минимум 550 мм. Кой даде оценка, че отговарят на изискванията? Инвалидите нямат ли права в тази държава? /Въпросът е на вниманието на прокуратурата на РБ/

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.