До края на настоящия 2020 г. строителните компании в България ще се конкурират на пазар с обем 20 млрд. лв., като половината от тези средства ще дойдат от еврофондовете, а другата половина - от държавата и общините. Това съобщи вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев на форум „Строителството през 2016 г. - перспективи и предизвикателства“.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова поясни, че вече е приета Стратегията за развитие на пътната инфраструктура за периода до 2022 г., според която максималният размер на необходимите средства за всички класове пътища за периода е 12 млрд. лв., съобщи БГНЕС.

Като приоритетни Лиляна Павлова определи довършването на Лот 3 на АМ „Струма“. Фокусът след това ще бъде насочен към доизграждането на АМ „Хемус“, както и строителството на участъците София – Калотина, София – Видин, Русе – Търново и тунелът под връх Шипка.

"Приоритетът за нас е да се завърши магистралният пръстен на страната, след което да поставим фокус върху вертикалните връзки", обобщи тя.