Депутатът от Реформаторския блок Мартин Димитров предлага създаването под една или друга форма на повече акцизни складове, които да засилят конкуренцията при вноса на горивата и съответно да свалят тяхната цена. Пред Нова ТВ Димитров припомни заключение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), според което 80% от акцизните складове се притежават от една фирма.

Димитров каза, че вече е бил зададен въпрос към финансовия министър Владислав Горанов за това каква е ситуацията със собствеността на акцизните складове през 2015 г. Отговорът обаче не бил задоволителен.

"Ако една фирма притежава акцизните складове това би могло да доведе до сериозни изкривявания на пазара на горива", обясни Димитров.

И допълни, че тази фирма може да иска толкова високи наемни цени от вносители на горива, че те да се откажат да внасят в България.

"Знам, че пазарът в България е изкривен. Дизелът у нас е вторият най-скъп в ЕС", каза още Димитров.

Според него решение на този проблем може да се търси в две посоки. Единият вариант е държавният резерв да отпусне допълнителен капацитет за вносители. Другият вариант е България да сключи междуправителствени споразумения с Гърция и Румъния, за да може горива у нас да се внасят през техните данъчни складове. Димитров смята, че е възможно да се облекчи и процедурата за създаване на данъчен акцизен склад у нас.

"Трябва да се махнат пречките пред конкуренцията", обобщи Димитров.

Депутатът коментира и протестите, които готви бизнесът за цената на тока. Според него голяма част от претенциите на работодателите не са основателни, особено по отношение на това, че КЕВР е изравнила добавката "задължение към обществото". Димитров обаче смята, че част от претенциите са логични. Той подкрепя идеята за затваряне на вратата за създаване на нови ВЕИ. Димитров е убеден, че трябва да има регистър на собствениците на ВЕИ.