Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Служителите в Национална компания "Железопътна инфраструктура" се готвят за стачка, защото не са съгласни с предложението на компанията за възнагражденията в компанията. Това заяви шефът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев за Клуб Z. 

В момента текат преговорите по новия колективен трудов договор, който ще е в сила през следващите две години, а позициите на работещите и ръководството на НКЖИ се разминават по основния проблем: парите.

Предлага ни се увеличение на заплатите с 5 процента, но в същото време да отпаднат бонусите за резултати, обясни детайлите по преговорите Бунев. Според него надбавката е между 3 и 7 процента и ако предложението на ръководството на НКЖИ бъде прието, то реално парите на най-добрите служители в компанията ще намалеят. Няма да отстъпим при по-малко от 10 процента увеличение на заплатите, категоричен е профсъюзният лидер.

Железничарите са бесни, че докато техните заплати не мърдат от години доходите на шефовете в компанията са увеличени с над 30 процента. От синдиката имали информация, че заплатите на висшия мениджмънт в релсовата компания са обвързани с минималната работна заплата.

Клуб Z провери информацията чрез свои източници в релсовата компания и се оказа, че тя е... вярна. Генералният директор Милчо Ламбрев има мениджърски договор, според който заплатата му е равна на 11 минимални работни заплати за страната. В момента това е 3740 лева. По същата схема преди три години Ламбрев се е разписвал срещу 2640 лв. Така че ръстът на основната му заплата е точно с 29,41 процента.

Справката на Клуб Z показа и, че още доходите на още 14 ръководни кадри в НКЖИ са обвързани със заплатата на генералния директор. Двамата му заместници получават по 85% от заплатата на Ламбрев или по 3179 лева. Други 12 шефове на отдели в компанията вземат 80% от заплатата на генералния директор, което им осигурява почти по 3000 лева на месец.

В същото време средната заплата в НКЖИ е около 750 лева и почти не е мърдала през последните години. За разлика от БДЖ релсовата компания не изнемогва от многомилионни дългове, но пък има несъбрани вземания за над 100 милиона лева. Длъжник им е националният жп превозвач.

Във вторник ще имаме среща и ако не се стигне до споразумение, наистина ще започнем протести, закани се Петър Бунев.

Ключови думи

Коментари

Безсрамници

стачка и то сериозна

крайно време е да се събудим ние обикновените работници. 200 лв аванс и 230 заплата и куп отговорности и бумащина как не ви е срам вече

Средна заплата в НК ЖИ 750 лв-КОГА???-Един влаков диспечер не взема толкова,да не говорим за рък.II и постовите стрелочници!!!

а така,браво бе ,,деректоре,,

а така,браво бе ,,деректоре,,

СТАЧКА!

Ламбрев подавай си оставката мръсно кумонистическо изчадие

А да не говорим на всяка крачка проверки ,ленти байряци ала бала само тъпотии за най малкото и те наказват но заплатата мизерна от всякога ,

Мазохист, по принуда.....

Какви стачки, какви 5 лева..... Имате ли представа само един енергодиспечер (от трите регионални енергодиспечерски звена)ако стачкува, ефективно, какво ще се случи в така нареченото Же-Пе. Да, ама не, ако трябва да цитирам един доста уважаван от мен журналист - Петко Бучаров. На енергодиспечерите им е забранено да стачкуват със закон, нарушаването на който се приравнява към саботаж. А мангалите, и тем подобни отрепки, които почти ежедневно крадат магистрални кабели, релси, скрепителни елементи и други части от инфраструктурата, и застрашават сигурноста на движението, не се третират като извършители на саботаж или терористичен акт. Защо, питам аз, господа управляващи. Заплатата на енергодиспечера е 700 лева, значи под средната за "НК ЖИ", и това с всичко за което трябва да отговаря лицето с длъжност енергодиспечер. Рядко се случва някаква ситуация за което енергодиспечера да не му се изисква обяснение. Един фрапиращ случай: влак блъска крава, в електрифициран участък, и се изисква обяснение от енергодиспечера за случая. На практика от така чаканото увеличение на заплатите, от началото на 2014 година, енергодиспечерите получиха намаление на бонусите с 10 - 20 лева, от 50 лева станаха 30 - 40 лева. И всичко това за да работиш на смени, събота и неделя през деня и нощта, през седмицата и през нощта се работи на два енергодиспечерски кръга в две различни помещения. Как може човек да се намира едновременно в две различни помещения. Иначе, Г-н Бунев, стачките решават доста проблеми, но това важи само за нормалните държави. България не е в тази класация, става въпрос за нормалните държави.

Христо

Средната заплата/основна/ в железопътните секции/райони/ е под 480 лв. Тия 750 лв. са измислени, освен в централното управление да има много народ на висока заплата.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.