СИМОНА РУСЕВА

ХАМБУРГ -  Самолетостроителният консорциум “Еърбъс” (Франция, Германия, Испания и Великобритания) от днес дава възможност на пътници и любопитни граждани да се качат на борда и да се запознаят с удобствата на най-новия модел самолети - А350 XWB.

Самолетът е изложен в хамбургския квартал “Финкенвердер”. Точно там се на мира заводът на “Еърбъс” за вътрешно обзавеждане на металните птици.

За първи път е помислено за комфорта и на пътниците с по-тънки портфейли, които не могат да си позволят бизнескласа. Техните седалки са с ширина от 45,7 см или с 5,1 см над задължителната норма. При “Райънеър” ширината им е стандартната за икономична класа - 40,6 см, по-широчко е при самолетите на “Луфтханза” – 43,2 см.

Пътниците, които не могат да платят за бизнескласа, също ще се радват на широки седалки.

“Комфортът в пътническия салон е от особена важност. Той е решаващ за привличане на пътници и в крайна сметка за бизнес успеха”, каза при публичното представяне на новия самолет Крис Емерсон, вицешеф на направление маркетинг на “Еърбъс”.
Пътниците в бизнескласа също ще се радват на нови екстри. Техните седалки, които са по-скоро фотьойли,  и масичките са поставени така, че съседът не може да наднича нито във вестника ви, нито в блюдото.

Проектът се осъществява от декември 2006 г. С него “Еърбъс” възнамерява да конкурира “Дриймлайнр” на „Боинг”. А350 XWB може да прелита разстояние от 15 860 км без презареждане. Първият изпитателен полет бе осъществен на 14 юни м. г.

А350 XWB ще се произвежда в три варианта – от 60,5 м до 73,8 м дължина при минимум 276 и максимум 400 пътници. Първите самолети ще порят въздуха от края на тази година. До този момент са поръчани 812 такива машини от 39 клиента в света.

Така изглежда бизнескласата на новия самолет.