Една минута беше достатъчна, за да бъдат изкупени първите 1000 бройки на японския робот Пепър. Това стана след като SoftBank, поръчали разработката на "емоционалния робот", го пуснаха в продажба тази събота.

При това Пепър не е евтин - базовата му цена е 198 000 йени или малко над 1600 долара - но таксите за данни и застраховки вдигат тази сума. Роботът е висок 1,20 м, и тежи около 29 килограма, а батерията му позволява да бъде активен между 12 и 14 часа - малко по-малко от стопанина си. 

Но уникалното на Пепър е неговото умение да комуникира, както с глас, така и с допир. Той може да анализира изражения на лицето, езика на тялото и тонът на думите през много си сензори, и да адаптира поведението и маниерите си спрямо човека, с когото говори. И макар изкуственият му интелект да не е нещо ново и невиждано, тези сензори му позволяват много по-добре да оприличава човешко поведение.

"Пепър ще става все по-умен с всеки ден, сам", твърди изпълнителният директор на Softbank Масайоши Сон. "Стотици хиляди, милиони Пепъри в бъдещето ще се учат един друг и един от друг едновременно."

Разбира се, Пепър може да изпълнява и всички функции на телефонните изкуствени интелекти като Siri и Cortena - да препоръчва ресторанти, да търси в Google, да пази бележки или да съобщава времето.

Първите 1000 бройки са само началото - и Пепър скоро няма да знае само японски. Предвижда се догодина да излезе на западния пазар. Особеното е, че SoftBank всъщност искат да предизвикат интерес в творението си - на тази цена, твърди Масайоши Сон, те няма да имат никаква печалба.

Макар и на японски с английски субтитри, това интервю ясно демонстрира основните умения на Пепър: