Супермощна машина, неизвестна за широката публика, пращат Щатите в района, където вече официално се смята, че изчезналият преди две седмици боинг се е разбил, съобщи "Евронюз". Тя ще бъде монтирана на борда на австралийски военен кораб. На запад от крайбрежния австралийски град Пърт, в южната част на Индийския океан, е лобното място на самолета според изявлението на премиера Наджиб Разак в Куала Лумпур. 

Техническото чудо може да хване и най-малкия сигнал от черните кутии на дълбочина над 6000 метра. В района на търсене земята под морското равнище е между 1000 и 7000 метра. Смята се, че техниката е вид радарен локализатор на сигнали и е използвана от НАСА. Специалисти от космическата агенция вече се включиха в разчитането на снимките от спътниците и разгадаването на тайните около мистерията с малайзийския лайнер. 

Операциите по издирването обаче са изключително затруднени от бурен вятър и дъжд на мястото на крушението. А и времето притиска екипите, защото черните кутии могат да пускат сигнали за период от 30 дни. Това означава, че до евентуалното им засичане остават 14 дни.

Неизвестността около изчезналия "Боинг 777" продължава от 8 март насам. 26 държави се включиха в издирването с кораби и самолети. Бяха претърсени 8 милиона квадратни километра. Първият знак за някакви предмети в морето беше от Виетнам още на другия ден след като радарите спряха да ловят машината. Оказа се, че е фалшива тревога.

Три дни по-късно китайски сателит улови "нещо" във водите. Пак фалшива следа.

Започна подозрението, че пилотите са участвали в отвличането на самолета. Бяха разпитани десетки техни приятели и роднини. В жилището на единия летец бе намерен симулатор с изтрити от него данни. Това се стори много подозрително на разследващите. Междувременно стана ясно, че на борда двама пътуват с фалшиви паспорти - един италиански и един австрийски. Установи се, че самолетът е летял 7 часа след спирането на сигналите от него и изчезването от радарите. Въпреки всичко версията за тероризъм или отвличане бе отхвърлена.

На 20 март бяха открити предмети край бреговете на Австралия. После през уикенда Китай съобщи, че неин сателит е хванал още някакъв предмет в Индийския океан на запад от Австралия. Кръгът се затваряше, въпреки че няма обяснение защо самолетът е летял в южния коридор, вместо в северния, както е било по план. В неделя и Париж влезе в играта - френски спътник разкри още отломки на същото място в морската шир.

Изпратените кораби са разпознали части от падналия самолет. Вече няма никакво съмнение, че там е станала катастрофата. Какви са причините обаче, никой не знае. Говори се за възможна дехерметизация, за изтичане на гориво и т. н. Но всички версии нямат логични обяснения и са лесно оборими, защото при всеки случай екипажът би подал някакъв сигнал, а не да се изпари внезапно и от екраните, и от радиолокаторите.

Така че единствената надежда да се разбере точно какво е станало на борда, е да бъдат открити черните кутии. Иначе всякакви теории ще останат недоказани и много съмнителни, коментират експертите.