През май има вероятност най-накрая да потеглят и влакове по втория Дунав мост. Въпреки че съоръжението между Видин и Калафат бе открито преди повече от 9 месеца по него все още не е преминал нито една жп композиция. 

Основната причина затова е, че все още не е напълно уредена собствеността на моста. Съоръжението по документи все още е изцяло на българската държава. За да потеглят влакове обаче трябва компаниите за жп инфраструктура у нас и в Румъния да подпишат споразумение за реда на приемане и предаване на композициите, а това е невъзможно преди разделянето на собствеността. 

Заявки за преминаване по моста не липсват. БДЖ иска да пусне международен влак от София до Будапеща, който да минава между Видин и Калафат. Румънска жп компания ще стартира редовна линия между Видин и Крайова. Товарни влакове са заявили частната Българска железопътна компания, чийто собственик е румънската "Груп Феровиар Ромън" и "Ди Би Шенкер". 

Другата седмица България ще прехвърли половината от собствеността на моста на румънската държава. Това заяви за Клуб Z зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.