Пореден удар върху виделите вече почти всичко български железници!

БДЖ изоставя колетната си дейност и вече няма да предлага такава услуга. На големите гари пък в бъдеще няма да има и багажни отделения. Промените стават, след като смесеното предприятие между поделението за пътнически превози на националния превозвач и частната компания "Тип топ куриер", което от 2011 г. насам извършваше тази дейност, престана да функционира.

Дружеството "Парселс Деливери", в което делът на БДЖ е 49 процента срещу 51% за частния партньор, през последните години е трупало загуби и дългове за стотици хиляди левове. Наскоро "Тип топ куриер" е продал дела си в компанията, а от новия собственик няма ни вест, ни кост.

В момента колетните отделения на големите гари са без ток и служителите на фирмата, работят на свещи. Това обаче не е най-сериозният проблем за тях, защото реално сега няма кой да освободи от работа 120 души персонал в "Парселс Деливери". Така те не могат да се регистрират на борсата и да получават заплати. Междувременно БДЖ вече е спряла служебните им карти за пътуване във влака, тъй като фирмата не работи.

"Търсим някакво решение как да помогнем на тези хора. Следващата седмица ще водим разговори в Министерството на труда и социалната политика какво може да се направи за тях", заяви пред Клуб Z шефът на жп синдиката на КНСБ Петър Бунев. 

Според него от БДЖ вече са издали и заповед за спиране на вагоните фургони, в които се превозваха пратките. Преди години от превоза с влакове се отказаха и "Български пощи", които нарязаха вагоните си за скрап.

Закриването на багажната дейност на големите гари - София, Варна, Горна Оряховица, Пловдив и Бургас със сигурност също не спомага за повишаване на качеството на железопътната услуга в страната. Особено в столицата и на морските гари през лятото имаше предостатъчно клиенти за тази услуга. Сега пътниците ще трябва да носят куфарите със себе си, ако имат няколко часа за "убиване" до тръгването на влака.