Любителят на авиацията и дизайнер от Барселона Оскар Винялс обожава да създава концептуални самолети, разказва CNN.com

Миналата година, той е разработил AWWA Sky Whale (небесния кит), футуристичен самолет, който според него ще направи революция в екологичното пътуване по въздуха и ще носи впечатляващите 755 пътника. Тази година обаче е надминал себе си.

Най-новият му дизайн, AWWA-QG Progress Eagle (орелът на прогреса), е концепция за триетажен самолет, който няма никакви вредни емисии.

Вместо да разчита на стандартните горива, които замърсяват природата, "Орелът на прогреса" ще има шест водородни двигателя за излитане, заден двигател с въздушна турбина, и соларни панели на покрива и крилата.

"Най-добрият аспект на "Орела на прогреса" ще бъде неговата способност да генерира собствена енергия," обяснява Винялс.

Освен това, твърди дизайнерът, самолетът ще е на практика "безшумен".

Самолетът ще вози до 800 пътници, 275 повече от най-големият пътнически самолет днес, и освен това ще има място за нова класа - "пилотска" - в предната част на самолета. Там по-заможните пътници ще могат да не насладят на панорамна гледка. Има пространство и за частни стаи, магазини и дори ресторанти.

Най-големият самолет в света сега е Airbus A380, третият отгоре надолу.
Концептуалният "Орел" е почти два пъти по-голям
.
Самолетът ще е толкова огромен, че ще има възможност за панорамна зала
за по-заможните пътници, оборудвана с всякаква техника.

"Дванадесет часа в самолет могат да бъдат като добро прекарване в хубав хотел," смята Винялс. "Това ще намали стреса при дълги полети"

В момента, разбира се, това е само концепция. Дизайнерът признава, че все още нямаме технологията, за да го построим.

"Днес имаме около 40% от нужните технологии", казва той.

Самолетът ще може да сгъва огромните си крила за по-лесно
маневриране на летищата. Но нужната технология още не е

разработена в такъв мащаб.

Според него обаче е напълно възможно да ги имаме до 2030 г.

"Квантови слънчеви клетки, нановлакна, микросъбирачи на радиовълни - всички тези технологии съществуват, но  в малък мащаб и в най-добрите лаборатории по света. След няколко години обаче ще надскочим лимитите си и ще можем да построим каквото си представим," обобощава Винялс. 

Основната цел на "Орела на прогреса" не е бързина, а 
комфортно и икономично пътуване. Голямото пространство
ще помогне за първото, а соларните панели на корпуса и крилата - 
за да се премахне нуждата от стандартни горива.