Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Приходите на телекомите продължават да намаляват. Това показват финансовите резултати за миналата година на "Мтел" и "Теленор". Третият голям оператор у нас "Виваком" все още не е публикувал данни.

Според операторите основната причина затова е влошената икономическа среда в страната и негативния ефект от регулациите в сектора.

Клиентите на "Мобилтел", използващи мобилен интернет, са се увеличили с 29% през 2014 година спрямо предходната, като така техният брой достига близо 250 000 за разглеждания период, но това не е достатъчно, за да компенсира спада на приходите от мобилни услуги, съобщават от компанията.

От дружеството отбелязват, че през миналата година, също както през 2013 г., телеком пазарът в България е повлиян негативно от слабата макроикономическа среда и политическа нестабилност, което намалява потреблението и свива приходите на компаниите. 

"Мтел" отчита увеличение и при приходите от фиксирани линии за достъп. Средният приход от една линия нараства с 6.9% на годишна база и достига 14.4 евро. Приходите от фиксирани услуги също са се повишили и нарастват с 1.4% до 26.6 млн евро. След успешния старт на DTH телевизията, увеличение се наблюдава и в броя на клиентите, използващи тв услугите на телекома, и те нарастват с 8.2% през разглеждания период.

Въпреки позитивния ефект от стабилния ръст при мобилните данни, приходите за цялата 2014 година се понижават със 7,1% до 371,3 милиона евро, негативно повлияни  от намаления в цените за крайните клиенти и таксите за терминиране. Въпреки цялостна оптимизация на разходите в компанията, сравнимата EBITDA намалява с 9,8% до 143,1 милиона евро, като следствие от неблагоприятните икономически условия в страната, посочват от телекомуникационната компания.

Средният приход от мобилните абонати спада от 6,3 евро до 6,1 евро през 2014 година спрямо 2013 г. Основната причина затова е спадът на средния приход при бизнес сегмента, докато средният приход от абонат при индивидуалните клиенти остава стабилен.

При основния конкурент на пазара - "Теленор България" приходите също намаляват, но печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за цялата 2014 г. се увеличава с 8.5% на годишна база.

Печалбата преди данъци, лихви и амортизации за последното тримесечие на 2014 г. нарасна с 18,4% в сравнение с последното тримесечие на 2013 г., най- вече в резултат от подобреното управление на разходите на компанията. Общите приходи на Теленор за периода октомври-декември 2014 г. са се увеличили с 1,4% в сравнение със същия период 2013 г. Растат постъпленията от услуги за пренос на данни продължиха да растат и се увеличиха с 35,1% в сравнение със същия период на 2013 г., благодарение на засиления фокус на оператора върху услугите за мобилен интернет.

Към края на тримесечието, общата клиентска база на оператора достигна 3,9 милиона, което е с 2,4% по-малко абонати в сравнение с края на 2013 г. Клиентите на абонаментните програми на "Теленор" са над 2,7 милиона (0,5% ръст на годишна база), но клиентите на предплатените услуги на оператора са намалели с 8,5% в сравнение с последното тримесечие на 2013 г.

Средното месечно потребление на абонат през последното тримесечие на 2014 г. се запазва на нивото от година по-рано, докато средният приход от абонат за тримесечието достигна 11,50 лв., което е ръст от 4.1% на годишна база.

 

Ключови думи

Коментари

Живи да ги ожалиш, само 370 милиона са лапнали през 2014 г.

повърхностен

Клуб З, това е един много повърхностен и подвеждащ анализ. Преди да се препечатват жалостивите оплаквания от телекомите от икономическата среда и регулациите е редно да се види общия обем на пазара, т.е. комбинираните приходи на трите играчи в сектора. Като нищо може да се окаже, че пазарът е нарастнал, но има вътрешно преразпределение като следствие от конкуренцията

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.