Само преди няколко дни изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров раздаде на депутатите от парламентарната комисия по транспорт финансовите резултати на "БДЖ-Товарни превози".

Данните в тях са наистина плашещи. Нетната загуба е достигнала 20,908 милиона лева. Приходите на товарното поделение на БДЖ за 2014 година са паднали на 132,017 милиона лева, докато година по-рано са били 138,246 милиона лева. Обемите на превозваните товари са продължили да намаляват. За миналата година е поставен нов антирекорд. Превозени са едва 8,658 милиона тона. 

Какъв по-добър аргумент за това, че в железниците трябва да има реформи и че така не може да продължава.

Служители на "БДЖ-Товарни превози" обаче предоставиха на Клуб Z финансовата справка на предприятието за първите 9 месеца на 2014 година, в които на работа не бе възстановен управленския тандем на ГЕРБ Владимир Владимиров - Велик Занчев.

Какво показват данните на предприятието до края на септември?

Превозените товари за деветмесечието са били 6,580 милиона тона. В сравнение с данните за предходната година количествата са се увеличили с 330 600 тона или с 5,3 процента. Заради увеличеното количество работа приходите на компанията са били с 54 000 лева повече в сравнение с тези през първите девет месеца на 2013 година. Производителността на персонала се е увеличила с 4,8 процента.

Данните показват и че задлъжнялостта на компанията от 124,841 милиона лева към края на септември 2013 година е спаднала на 109,378 милиона лева година по-късно.

Само три месеца по-късно ръстът от 330 600 тона се е превърнал в спад от 211 000 тона. Увеличението на приходите от 54 000 лева е заменено от спад от 6,2 милиона лева. За сметка на това дълговете на компанията са набъбнали с над 4,6 милиона лева само през последните три месеца на 2014 г.

Тази статистика показва, че безспорно БДЖ се нуждае от реформи. Но дали сегашният управленски екип може да ги осъществи? Или само жп компанията ще затъне още по-дълбоко в блатото?