Смартфоните с голям дисплей - т.нар. фаблети, набират популярност и това се отразява върху продажбите на таблети, пише techcrunch.com. През последното тримесечие на 2014 г. продажбите на таблети в цял свят са се сринали с 12% на годишна база, достигайки 67 млн. броя, показва изследване на консултантската фирма Canalys. Според компанията това е първото тримесечие на спад след периоди на стагниращи продажби.

Данните потвърждават доклад на консултантската фирма IDC, който прогнозира, че продажбите на доскоро предпочитаните устройства ще започнат да падат в края на 2014 г.

Apple отчита четвърто поредно тримесечие на спадащи продажби на iPad, след краткия ръст в последното тримесечие на 2013 г., постигнат след лансирането на iPad Air. За периода октомври-декември 2014 г. продажбите на iPad са се понижили с 18%, но при Samsung спадът е с 24%. Въпреки това "нахапаната ябълка" продължава да държи 30% пазарен дял от глобалните продажби на таблети.

Според доклада на Canalys един от продуктите с най-голям ръст за последното тримесечие е фаблетът iPhone 6 Plus.