Смартфоните с голям дисплей - т.нар. фаблети, набират популярност и това се отразява върху продажбите на таблети, пише techcrunch.com. През последното тримесечие на 2014 г. продажбите на таблети в цял свят са се сринали с 12% на годишна база, достигайки 67 млн. броя, показва изследване на консултантската фирма Canalys. Според компанията това е първото тримесечие на спад след периоди на стагниращи продажби.
Данните потвърждават доклад на консултантската фирма IDC, който прогнозира, че продажбите на доскоро предпочитаните устройства ще започнат да падат в края на 2014 г.
Apple отчита четвърто поредно тримесечие на спадащи продажби на iPad, след краткия ръст в последното тримесечие на 2013 г., постигнат след лансирането на iPad Air. За периода октомври-декември 2014 г. продажбите на iPad са се понижили с 18%, но при Samsung спадът е с 24%. Въпреки това "нахапаната ябълка" продължава да държи 30% пазарен дял от глобалните продажби на таблети.
Според доклада на Canalys един от продуктите с най-голям ръст за последното тримесечие е фаблетът iPhone 6 Plus.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни