Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Известният икономист Владимир Каролев, който е и съветник на икономическия министър Божидар Лукарски, се разгневи на решението спрените влакове от 12 януари да бъдат пуснати отново в движение, а реформите в БДЖ да бъдат отложени за пореден път.

Ето какво написа Каролев във фейсбук:

Ако бях народен представител, щях да питам транспортния министър нещо много просто - какъв е лимитът на годишната сума, която всеки работещ човек ще плаща от данъците си на жп сектора, без значение дали ги ползва или не и с пълното съзнание, че съществена част от тази сума ще се разпилее и открадне, преди нещо да се направи там? В момента е около 250 лева тази сума (т.е. повече от половин минимална работна заплата). С този темп до 10 години ще стане 500 лева. Накрая всеки работещ българин ще дава ежегодно по половин саниране на апартамента си, за да може някой да пилее и краде. 

Междудругото, не е за бой министърът (Ивайло Московски), че се плаши за рейтинга си, когато тръгне да съкращава влакове или да предлага приватизация/концесиониране (то БДЖ няма кой да го приватизира вече). За бой са повечето работещи българи, че си мълчат и дават безропотно 250 лева на година.

Ключови думи

Коментари

Този път се е изразил безкомпромисно ясно.

Герб никога няма да прави реформи, защото нямат топки. Имаше един -единствен министър- председател,който ги притежаваше и напправи необходимите реформи и това му костваше тоталното очерняне от мафията. Говоря за Костов. Естествено,че после ОДС изгуби изборите от неблагодарния народ. А за ГЕРБ най-важни са местните избори,няма да се конфронтират с местното население,нали техните кметова после трябва да лапат европейските паричики. Да не говорим,че КОЙ държи Борисов в лапите си и никой няма да му даде да шава, а ББ е страхливец.

АЛООООО относно Костов,Вие на ясно ли сте кой опропасти тази Държава с неадекватните си приватизациони сделки,КОЙ има проценти в Американските Марици,че тока излиза на едни цени от тях,дето да не го коментирам,КОЙ продаде златните находища на безценица и ЗАЩО :),КОЙ затвори повечето ПЕЧЕЛИВШИ заводи в Държавата и ЗАЩО............ХОРА не ставайте смешни, не всички пасем трева :) Относно БДЖ , в световен мащаб няма уважаваща себе си държава която да се е отказала от железницата си ( на всякъде се субсидира ) , железницата за нормалните Държави е престиж и те инвестират в нея в нашата железница не е инвестирано от повече от 20г. само се разграбва и руши и когато хората се изправят и казват ,че не желаят да се унищожи и малкото, което е останало от БДЖ , веднага се намира някой икономист , който да се изкаже неподготвен. 250 лева на година ни струвало, :) а колко ни струва един депутат с неадекватните си решения , ами министрите , ами Народното събрание , като цяло :) Майтапчийска работа

Милен

Допускам, че пишеш това след като си защитил първоначалния план на Московски и сега те е яд, че не се е изпълнил, нали?

някой си

Не знам защо не е точен Каролев, може би заради новата си позиция на министерски съветник. Друг се уплаши за рейтинга си и това негово страхливо поведение спира всяка необходима, но непопулярна реформа.

БДЖ, НЕ МЕРСИ!

Прав е Каролев за БДЖ! Готов съм да плащам и 500 лв,но като ползвам влак до Варна, да е чист по моето разбиране за чистота, а не по разбирането на омачкания кондуктор с дъх на джибри и осем златни пръстена. Когато закъснее да ми изплатят адекватно обещетение за пропуснатият работен ден. Като имат повреда да не вдигат рамене, че не зависело от БДЖ, а да осигурят адекватен превоз вместо да висим по гарите в студа.

нещо подобно на пенсйонно усигоряване.ПЛАЩАШ А НЕ Е СИГУРНО ДАЛИ ЩЕ ДОЖИВЕЕШ ДА ГИ ВЗЕМЕ НАЛИ ТАКА Г-Н КАРОЛЕВ

покажете си фиша от заплатата да видим къде ви одържат 250лева.

Каролев,Соросоидна гнидо,докога ще помагаш за разграбване и съсипване на страната ни?На кого сте обещали да продадете железницата ни?Идиот смотан,като си мислиш ,че си добър финансист,защо затъна в борчове?Идиот като тебе не можа да предвиди,че с лакомия по лихви,може да остане без пари накрая ,като ги влага в КТБ.БДЖ затъва заради неправилно управление.Никоя държава няма да се оправи като унищожава инфраструктурата и транспорта си.Просто иска добър стопанин,а не боклуци като теб да дават съвети как да я съсипват.

Иван

ГЕРБ и лично самият Бойко Борисов са абсолютни педерунгели които заради рейтинги и оставане във властта са готови да досъсипят каквото е останало от България.

Петко

И е вече крайно време да се създаде съюз на данъкоплатците, защото те са най-ограбваните и ощетявани хора в България. Съюзени, данъкоплатците могат най-накрая да кажат "не" на продължаващата съсипия, безотговорност, корупция и пладнешки грабеж извършвани от кой ли не в този разграден двор, наречен България.

Милен

Аз също съм съгласен с тази критика към ГЕРБ, само дето не виждам "автентично десните" Стояновци да коментират темата. Специално следя - нито един едничък коментар по темата от групичката. Затова и сме на този хал, защото сме десни и антикомунисти по симпатии, не по убеждения...

ХАН КРУМ

Ти продажнико долен не си за бой! Направо си за въжето мой човек.

колев

Двама-трима анализатори или измислеини платени специалисти непрекъснато обвиняват БДЖ за всичко ако са прави да унищожим железницата строена от народа и с тез пари да напровим заплатите и пенсиите европеиски.

Вашите кукловоди господине Каролев, вдигнаха ли заплатите и пенсиите с по 250 лв, след като закриха болниците по провинцията и училищата в селата? Дадоха ли още 250 , когато ликвидираха армията? Толкова ще дадат и когато ликвидират железницата. За всеки ликвидиран стълб на държавността , юдите в парламента вземаха своите сребърници , както вие ги вземате да развивате либералните си демагогии. 250 сребърника пак ще вземат само националните предатели, които обезлюдяват малките населени места. В тях на мястото на мигриралите в София и чужбина българи, се заселват разбойници с неопределена етническа принадлежност. Те изчоплиха мазилките на бащините ни къщи, за да вземат медта от електрическите инсталации и свалиха цигли , водопроводни кранове и всичко , което могат да откачат. Същите разбойници удушиха моя възрастна роднина и комшийката и за да имвземат 150 левовите им пенсиики, откъснали се от сърцето на вашите приятели -ликвидаторите . Ни полиция ,ни армия ,ни никой може да помогне на останалите българи по тези села. Тези институции там липсват „поради нерентабилност” – според вашата теория. Истината е , че вашите „либерали” преядоха с парите , с които се крепеше България по тези територии. „Кръговете” близки до една партия с „либерални” наклонности и чиито членове повечето декларират ,че не са с българско самосъзнание (останалите просто нямат съзнание) или ви се смеят господин Каролев, за това ,че пропагандирате за обезбългаряването или ви плащат за това. Изберете сам ,каква табела ще си закачите на врата „юда” или „глупец”. Народът ги е приготвил и за вас и за приятелите ви. И ще ви ги закачим.... Може и с по две табели.

А,КОЛКО ПАРИ ПЛАЩАМЕ НИЕ ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ,ЗА СПАСЯВАНЕТО НА КТБ,Г–Н КАРОЛЕВ,ТОВА НЕ ГО КАЗВАТЕ,ЗАЩОТО СТЕ ПЛАТЕН КЛАКЬОР И ГЪЗОБЛИЗЕЦ НА ВЛАСТТА

А вие като икономист ,защо не вземете да предложите конкретни мерки за спасяването на БДЖ вместо да ми дрънкате популистки глупости.Наслушахме се на такива като вас.

Ами страшно прав е.... Аз във влак не съм се качвал от години но за сметка на това чрез данъците си покривам безкрайните загуби на БДЖ... Че ако пуснат по един автобус работен за трудещите се от населеното им място до работа ще излезе в пъти по- евтино. А нали всички обясняват колко било хубаво държавното, а частниците били лоши. Да ама не. БДЖ го подмина приватизацията и сега тегне над българския данакоплатец като воденичен камък.

КОЛКО Е БЮДЖЕТА НА НСО ЗА ОХРАНА Г-Н КАРОЛЕВ.ПАРИ СЕ ПИЛЕЯТ НА ВЯТЪРА

Към по-предния коментиращ: Ами страшно не е прав! Автобусът в някои населени места не може да се пусне , защото има само релси. Автобусът ,частникът-приватизатор не иска да го движи ,ако няма печалба(а частникът иска голяааама печалба, за да избие инвестициите за една-две години ако може), но това не значи, че трябва да му създадем монопол, за да одере живи хората по селата. Ефектът при осигуряване монополно положение на частния рейсаджия(от "кръговете") е прогонване на населението от селата - вид етническо пречистване, направено не с военни средства , а с икономически лостове. Решението е закупуване на автобуси на релси за държавния превозвач(шинобуси) ,за обслужване на малките пътникопотоци и финансиране от държавата не само на транспорта ,но и на аптеки и здравни пунктове в малките населени места. Най-малкото или здравни институции или транспорт , но на цени, които не прогонват хората и не ги убиват. Въпросът за финансиране на обществените институции по селата във времето на сегашната (икономическа и духовна) криза е от национално значение. Това, че се губят данъците е просто демагогия, прегърната от късогледи и бездуховни печалбари. Парите от данъците на работниците и на техните работодатели сега просто отиват за техния транспорт(без някой да прави и гуша от превозването). Ако изпратим хората в рейсовете на"кръговете", първо ще ощетим самите пътуващи с цените(няколко пъти по-високи ,поради желание за свръхпечалба), второ - парите на данъкоплатците(бедни и богати) ще отиват не за поддържане на релси и вагони , а за поддържане на шосета и също скъпи, но и многократно по-опасни частни рейсове. Здравето и опазването на живота на хората и екологията не трябва да се пропускат в уравнението. Статистиката за жертвите по шосетата умишлено се крие от демагозите на либерализма. Не може никакво сравнение да се прави по този показател, между дори сегашния умишлено занемарен от подкупните държавници ж.п. транспорт и обгрижвания от същите- частен автомобилен транспорт. С прехвърлянето от жп.линиите към шосетата на товари и пътници ,средният данъкоплатец не печели нищо. Просто започват да печелят определени"кръгове" в ущърб на България. Всяка голяма партия в парламента явно поддържа своите"кръгове", защото подобни анализи не се правят. За загиването на България в провинцията, сегашните политици, бизнесмени и мафиоти са слепи, в името на печалбата. Когато видите партия, поставяща като неотложно, решаването на тези проблеми в полза на България ,а не в полза на "рентабилност",обслужваща някакви"кръгове" , гласувайте за нея с чиста съвест. Иначе няма смисъл да гласуваш за това,"КОЙ" да ти дере кожата.

Само ти си за бой.

Уважаеми г-н Каролев. Аз имам един въпрос към вас.Какво ще кажете да спрем абсолютно всички влакове , и да изгоним 24 000 човека на улицата с цел да не се товари хазната?

Д. Асенов

7 000 000 * 250 = 1 750 000 000 лв. за година. Задълженията (или откраднатото) натрупани за 25 години са около 600 000 000 лв. до 700 000 000 лв. През всичките тези години са се осигурявали работни места от над 40 000 преди със стремеж да се докарат до 20 000 сега. От тези работни места през годините колко ли са парите обратно вкарани като данъци в държавата и колко от похарчените заплати са се влели в икономиката ? Този явно нито може да смята , нито разбира от икономика. Странно как ли е спечелил парите си ? Не случайно смятам 7 000 000 защото заради такива няма да останем и 700 000.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.