Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Кои каузи обединяват българите? Отговорът на прима виста е, че няма такива - всеки се спасява поединично. И все пак...

Преди Коледа много известни хора споделиха петиция във фейсбук срещу планираната от ГЕРБ национализация на пенсионните вноски. Подписите обаче трудно набъбнаха до 20000-3000. Въпреки че темата би трябвало да засяга всички работещи българи.

Тази и снимката по-долу са направени край село Варвара. На първата все още не е построен мостът, който може да се види на втората и който функционира и в наши дни.

Далеч по-успешно в социалната мрежа се разпространява една друга петиция: "Да спасим последната теснолинейка в България от закриване".

Общо 35 тунела са прокопани по теснолинейката. Снимки: Централен държавен архив

 

Тя е пусната от студента по специалност "Финанси" в УНСС Кристиан Ваклинов, който преди две години, още като ученик, изпрати писмо до тогавашния премиер Пламен Орешарски в защита на жп линията Септември - Добринище.

Ето текста на петицията, която до снощи бе подкрепена от над 7500 души от цяла България:

Последната българска теснопътна железница от Септември, през Велинград и Банско, до Добринище е строена в периода 1920-1945 година и почти 70 години свъзва Горнотракийската низина с Родопите, Рила и Пирин. Тя има нетипичното уникално за Европа 760 мм междурелсие и това я прави уникат!

Тази жп линия в никакъв случай не трябва да бъде закрита, защото:

- е уникална и изключително сложна като съоръжение

- се определя като "чудо на инженерната мисъл за времето си"

- е най-високата жп линия на Балканския полустров

- е обявена за най-голямата "жп забележителност" в България

- е включена в списъка на "Най-красивите жп линии на света"

- пътуването по нея е уникално, различно и неповторимо

- защото теснолинейката е само една

Строителството.

- трасето на малката жп линия от Септември до Добринище преминава през уникални местности

- от всяка гара и спирка има туристически забележителности на вековна възраст

- теснолинейката е действащ паметник на техниката

- трасето прави уникални за Европа извивки като "осморка" и "шестици"

- нашата родопска жп линия се посещава ежегодно от организирани групи и семейства от целия свят и нейната слава е доказана от Америка до Япония

- трябва да ценим богатсво като това - от национален ранг

- теснолинейката обслужва население, което няма друг превоз и дори път до селищата си

- пътуването по теснолинейката е приключение и свързва СПА и ски столиците на Балканите Велинград и Банско с най-високата гара на Балканите - Аврамово

Прокарване на трасето между стръмните склонове на ридовете Алабак (вляво) и Къркария (вдясно).

- природата, която обгръща тази 125-километрова железница е уникална и завладяваща

- десетки са дали живота си за нея

- мнозина разчитат на тази железница и тя е жизненоважна за тях, особено през зимата

- тя трябва да значи много за нас българите

Подкрепете петицията, в името на спасението на тази уникална последна българска жп линия с това междурелсие, защото всеки ден тя е под опасност от закриване. Спекулации и лъжи по адрес на Родопската теснолинейка се разнасят от уста на уста. Малката линия е смятана за ненужна, демоде и за пореден път е в опасност да бъде закрита, демонтирана и затрита от картата на България след близо век!
Обединете се и подкрепете инициативата!

С признателност, уважение и благодарност,
Кристиан Ваклинов!

Младежът, който ревностно защитава теснолинейката, обясни пред Клуб Z, че петицията му е заради планираната отмяна на 4 влака, които се движат по линията Септември - Добринище, които спират от 1 февруари т. г.

Това е абсурд. Цялата политика, която се води в България в момента е антижелезниците, категоричен е младежът. 

Той посочва, че две от общо седем гари, предвидени за закриване през 2015 г. са точно на теснолинейката. Това са Цветино и Белица.

Първата от тези гари обаче е много важна. След закриването й ще се получи 30-километров участък, в който разминаванията на влакове ще са невъзможни. Това означава, че ако един някой влак между гарите Велинград и Аврамово закъснее, то насреща няма как да тръгне друг. Ще се обърка целият график, предупреждава студентът.

Важно е да се знае, че Ваклинов се е ангажирал с проблема без изобщо да има непосредствен интерес от графика на движение на влаковете в този участък. По теснолинейката пътува само като турист и любител на жп транспорта докато за стотици хора от Родопите влакът няма алтернатива.

Винаги има изход, но той не е спирането на влаковете. Необходими са само воля и мисъл. Няма никаква логика от графика за движение да отпадат композиции, които са пълни на 60 или 70 процента, каза Ваклинов пред Клуб Z по повод планираните съкращения на 220 влака от графика на движение на БДЖ през 2015 година.

Ключови думи

Коментари

TOFF

предлагам подписалите петицията да покриват загубите от теснолинейката като са й толкова големи фенове

gopeto

Аз например пътувам редовно с влак по други линия, плащам си всяко едно пътуване и правя всичко възможно да ползвам влак вместо автобус или личен автомобил. Докато държавата чрез железницата прави всичко възможно да ме откаже. А от гледна точка на туризма много по-добре е държавата да дава пари за тази железница вместо на Цеко миневата федерация по ски за да организира състезания по ски, да не говорим за скритата субсидия на "Юлен".

Ковац

Икономията е майка на мизерията

07

Кристиан, поздравление за работата! Не забравяй, че е важно, освен да са пълни вагоните, да има и достатъчно продадени билети и карти за влаковете. Имаме историческия опит от теснолинейката Червен бряг - Оряхово. Ето какво е написал един човек в един форум за нея: "Безплатен обяд няма - накрая си го плащаш. Най простия пример за това (от битието на БДЖ) е северната теснолинейка: - Бай Ганьо кондуктора минава на режим "карти и монети", Бай Ганьо от гаровия персонал вижда че по перона има много хора, но никой не купува билети, Бай Ганьо в кабината на машината къде вижда, къде дочува това онова - обаче никой не му дреме. Бай Ганьо пътника е доволен - плаща 50% от стойността на билета и не мисли. В един момент обаче БДЖ започва да гълта вода и трябва да се хвърля нещо зад борда - опа - има теснолинейка, дето по всички документи вози 5 човека на курс, а гълта субсидии... Я да понамалим малко гарите - опа, половината Бай Ганьо-вци от гаровия персонал - на борсата и се чудят що стана така.... Я и половината кондуктори навънка - пак рев, оле майко какво стана, тук таме някой по предвидлив е "плащал наем" на началника и остава до края. Опа, накрая цялата теснолинейка "аут". Тогава и Бай Ганьо пътника остава найгран - всичките спестени пари от влака - му ги взема маршруткаджията. Общото между всички Бай Ганьовци е че така и не могат да осъзнаят коя е истинската причина да са със слонски к*р в задника и псуват държавата, демокрацията, извънземните..."

любимец12+1

За Байти Ганю си прав'А какво видяха хората за КТБ'там големи дела няма да има' неможе определени хора да се чустват Богопомазани' а работливите Българи( разбирай електората) да бъде безработен ' да няма пари както за хляб ' така и за едно жп билетче' На господата Управляващи 'трябва да им се промени мисленето' Тогава България ще стане рая на света' Никой да не се обижда' Бъдете живи и здрави Вие и вашите семейства'

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.