Завърши изграждането на 6 км от Южната дъга на околовръстния път между „Младост“ и автомагистрала „Тракия“. Старият двулентов път вече е 6-лентов, с 2 локални платна с по 2 ленти.

Това се похвали чрез профила си във фейсбук столичната кметица Йорданка Фандъкова.

Това е и последният лот от разширената Южна дъга, която е многолентова още от Горнобански път на изток, а само тази отсечка бе останала тясна и двупосочна.

Йорданка Фандъкова пише още:

По трасето са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кв. „Младост“, кв. „Горубляне“, с. Герман и с. Лозен и 3 пешеходни пасарелки.

До края на месеца ще се довърши ел.захранването на уличното осветление и на пешеходните пасарелки, които са осигурени и с асансьори.
Честит Димитровден и професионален празник на строителите!

На става ясно кога ще е официалното откриване, тъй като срокът бе по проект - до края на годината. Но Бойко Борисов обеща, че ще е по-рано.

Това, което не се споменава, е забележителната цена, постигната от изпълнителя - холдинг между ГБС и "Инфраструктурно строителство".

Според индикативната стойност, анонсирана първо при проекта - без анекси и пр, отсечката щеше да струва 123 млн. лв. без ДДС. Според правителствената информационна служба (от времето на Бойко Борисов) "в продължение на 4 години ще са необходими общо 144 598 366 лв." - с ДДС с добавяне на разходи за археологически проучвания и надзор.

Лесно е да се пресметне, че това прави малко над 24 млн. лв. на километър строителство.