Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Билетът за градски транспорт в София от 1,60 лв. ще стане за 30 и за 60 минути.

Новата тарифна политика за градския транспорт в столицата подготвят от Общинския съвет.

Тя предвижда сегашният билет от 1,60 лв. да бъде премахнат до края на годината. Новият билет ще важи за 30 минути - пак на същата цена и за 60 минути - на по-висока цена. Той ще е комбиниран и в рамките на определеното време с него гражданите ще могат да се прекачват в трамвай, тролей, автобус или метро, съобщи Столица.бг.

Общинските съветници са отхвърлили вариантът цената на билета да е според изминатото разстояние като по-скъп.

"До края на годината, може би, даже през ноември, ще се появи новият билет за време и сегашният ще изчезне", каза Зафир Зарков, председател на комитета, който изработва новата тарифна политика на обществения транспорт в София. "Така с един билет пътникът ще може да се прехвърли от трамвай на метро в рамките на 30 минути. За по-дългите маршрути обаче се предвижда билет с валидност 60 минути и по-висока цена".

"Очаквам до края на годината да се проведе общественото обсъждане, за да се чуе и мнението на софиянци. Въвеждането на билета минава през промени в наредбата (за реда и условията за пътуване в градския транспорт)", каза и Альоша Даков.

Софиянци губят от забавянето на комбинирания билет. А именно към тях е насочен, защото е изгоден и целта е да ги накара да слязат от автомобилите, убеден е Симеон Ставрев, член на транспортната комисия. Според него прилагането на този билет умишлено се бави, защото ще е привлекателен за гражданите и може да намали купуването на абонаментни карти. "85 на сто от софиянци пътуват с дългосрочни превозни документи (абонаментни карти) и за тях този билет не е важен", потвърди и Зарков.

"Още преди година от "Спаси София" искахме дискусия за тарифната политика, която ще привлече повече пътници в градския транспорт, но тя не се състоя", каза Борис Бонев, член на комитета за изработване на новата тарифна политика в градския транспорт. Според него струващата близо 100 млн. лева тикет система не върши никаква работа, "защото няма нова тарифна политика, а няма, защото управляващите се мотаят". Според него общинският съвет вече шест месеца се баламосва с работни групи и какво ли не, но не взема решение.

"Имаше обещание от директора на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев, че ще представи тяхна версия и предложение за тарифна политика. Имаше анализ по темата, изготвен от Университета за национално и световно стопанство (УНСС), но никой не го е виждал, както и предложението на ЦГМ", каза още Бонев.

От Центъра за градска мобилност не можаха да уточнят, кога ще бъде въведен новият билет. "Решението е изцяло на Столичния общински съвет", подчертаха от там. Тяхното мнение също е, че билетът "за време" е по-добро решение, отколкото "за разстояние".

Ключови думи

Коментари

....

Няма лошо да има такъв комбиниран билет, но 30 мин. с обичайните задръствания към центъра и не само ми се струват малко. Нямам представа на каква база си градят статистиката, че 85% от софиянци и столичани пътуват само с карти - според мен са по-малко, а немалък процент хора ползват еднократен билет, карта за всичи линии за един ден и талон с 10 билета. Също така немалък процент от индианците си пътуват гратис по принцип.

30 мин

30 мин не е ли твърде малко време?

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.