Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Хаус Маркет България“ АД, която е собственик на магазините ИКЕА в България,  с 347 505 лв. за заблуждаваща реклама. Сумата е равна на 0,5% от приходите на дружеството за 2013 г., съобщиха от антимонополното ведомство.

Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребител, според който ИКЕА въвежда в заблуждение чрез рекламни билбордове на „етажерка BILLY“, разположени на територията на магазина.

КЗК е установила, че в рамките на два месеца през лятото на тази година, търговецът на мебели е рекламирал на билбордове и в продуктовия си каталог "етажерка BILLY" на цена от 79 лв. В този период обаче стоката не е била налична на тази цена. Вместо нея се предлагала друга етажерка с идентично наименование, изключително сходни характеристики и на по-висока стойност - 100 лв.

По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите, стимулирайки ги да насочат вниманието си  и да закупят продукт, който е на цена, по-висока от указаната в рекламните билбордове и каталог. Подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда, заключават от КЗК.