Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Процентът на карантинираните учители и ученици в страната се запазва нисък. Три са областите с по-висок процент, където отделни училища са преминали на онлайн обучение.

Това съобщи на пресконференция днес просветният министър проф. Николай Денков.

Към 20 септември карантинираните ученици са 0,44% от всички, а при учителите процентът е 0,71. Покачване има, но то все още е плавно, посочи Денков:

"Имаме плавно покачване. В момента то е очаквано. Това, което трябва да внимаваме е да няма рязка промяна. Тогава ще се наложи да се затварят по-радикално паралелки или училища."

Най-много карантинирани ученици има в областите Велико Търново, Кюстендил и Шумен. Нарастването на процентите заболели зависи от спазването на мерките извън и в училище, подчерта министърът.

"Ако не се спазват мерките, предполагам локално, там където не спазват, ще  има проблеми и ще трябва да затваряме училища", предупреди той.

"Математическите модели, епидемиолозите предупреждават, че най-трудни ще бъдат периодите около средата на октомври", каза още Николай Денков.

Ваксинираните учители към момента са 32%, а учениците – 2,3%. 

Три приоритета обяви служебният екип в Министерството на образованието и науката (МОН) за новия мандат. Те са равностойни помежду си и по тях ще се работи едновременно. 

„Успешното начало на учебната година с присъствено обучение трябва да бъде продължено, като се вземат всички мерки за минимизиране на риска от епидемична вълна и с грижа за здравето на учениците и учителите“, обяви министърът. Този първи приоритет на МОН в новия мандат ще бъде основна отговорност на заместник-министър Мария Гайдарова, която остава на позицията си от предишните четири месеца.

„Интегрирането на информационните системи на МОН и на Министерството на здравеопазването осигурява всекидневен достъп до актуални анонимни данни за броя карантинирани учители и ученици, което позволява да се взимат гъвкави решения за присъствено или онлайн обучение на ниво училище и детска градина. Статистическата информация за броя ваксинирани и преболедували преподаватели и ученици пък дава възможност за по-дългосрочна оценка на риска от разпространение на заразата в образователните институции“, добави Денков.

Той припомни и сериозната подготовка за активирането на междуинституционалния Механизъм за взаимодействие по обхват, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система, който тази година започна да действа още от 16 септември.

В следващите няколко месеца трябва да започне подготовка за изпълнението на новите европейски програми и проекти за образование и наука. Само в Националния план за възстановяване и устойчивост и в програма „Образование“ са предвидени общо повече от 3,3 млрд. лв. за двете сфери. За да бъдат използвани тези пари ефективно, има много предварителна работа – разработване на насоки за кандидатстване, документи, оценителни процедури и т.н.

Необходима е също разяснителна кампания сред потенциалните бенефициенти – средните и висшите училища, научните организации. „Това ще изисква месеци работа. Ние ще я започнем, а следващото редовно правителство ще я завърши най-вероятно през пролетта на следващата година“, каза министърът. 

Дейностите по този изключително важен приоритет на МОН ще се управляват от нов заместник-министър. Това е Ваня Стойнева - безспорен експерт по европейски фондове и програми с три мандата като служебен заместник-министър по тези въпроси зад гърба си. В изпълнението на този приоритет ще участват активно също досегашният заместник-министър за висше образование проф. Генка Петрова и новият заместник-министър за наука чл.-кор. проф. Константин Хаджииванов, който идва от БАН.

Служебният екип в МОН ще започне също подготовка на бюджета за образование и наука за 2022 г. и на актуализираната бюджетна рамка в тези сфери за следващите три години.

Денков отбеляза още три важни резултата от работата на екипа в предишния служебен мандат в МОН. Това са приетата Национална карта на висшето образование в България, подготвените промени в Закона за висшето образование за съвместно обучение на студенти и въвеждането на статута на проектните докторанти, а така също разработването на методика за определяне на статут на изследователски университети, съобщиха от пресцентъра на МОН.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.