- Г-н Бунев, какво ще предприемете след изявлението на транспортния министър Ивайло Московски, че заради съкратената субсидия на БДЖ ще бъдат съкратени над 200 влака и 2000 служители на жп компанията?

- Няма как да оставим нещата така, защото подобна мярка би била буквално унищожителна за пътническия железопътен транспорт в България. Ако влаковете се намалят с още една трета, то и от останалите няма да има смисъл. Разписанията ще станат съвсем неудобни и приходите ще паднат с много повече милиони от тези, които ще се спестят от разходите за персонал при съкращението на 2000 души.

 - Тогава?

- Надяваме се да има проява на малко повече здрав разум и преди гласуването на второ четене на бюджета за 2015 г. парите да се намерят.

- А ако не се намерят?

- Днес имаме национално съвещание в Горна Оряховица и е ясно, че това, за което ще си говорим е протестни действия и подготовка на национална стачка. Нямаме друг избор.

- Процедурата за подготовка на национална стачка доколкото знам е доста бавна.

- Да, необходими са около 2 месеца. В случая обаче това не е проблем, тъй като и процедурата, по която биха били извършени едни масови уволнения в БДЖ не е по-бърза. Така че ще сме готови за протест горе-долу по същото време когато евентуално биха започнали съкращенията.

- Всички железничари ли искат стачка?

- След като чуха изявленията на министъра от вчера - всички. Досега имаше някаква група от по-умерени гласове, които искаха да им се даде шанс, да видят за какви реформи става дума. Вече ги няма. Можете да прочетете какви честитки има по адрес на министър Московски в железничарските форуми в Интернет.

В контакт сме и с колегите от КТ "Подкрепа". Те мислят абсолютно същото като нас. Никакви разлики нямаме. Всички са готови за протест.

- Какво е генералното решение за БДЖ?

- Решението е секторът да стане конкурентноспособен. Той в момента не е такъв. От части за това вина има и държавата, защото инвестициите отиваха основно за магистрали, а не за жп линии. Направиха "Тракия", но жп магистралата до морето ще е готова след години. Всичко това работи в полза на автобусните превозвачи. БДЖ продължава да губи.

Вижте метрото. В началото когато имаше само един лъч го ползваха малко хора. След това когато се пусна втори и се направи удобно разписание стана така че влакчетата са пълни, а пътниците доволни. Железницата е метрото на държавата. Няма как да имаме качество без нови релси, нови влакове, които да са с удобно разписание.