Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

- Г-н Бунев, какво ще предприемете след изявлението на транспортния министър Ивайло Московски, че заради съкратената субсидия на БДЖ ще бъдат съкратени над 200 влака и 2000 служители на жп компанията?

- Няма как да оставим нещата така, защото подобна мярка би била буквално унищожителна за пътническия железопътен транспорт в България. Ако влаковете се намалят с още една трета, то и от останалите няма да има смисъл. Разписанията ще станат съвсем неудобни и приходите ще паднат с много повече милиони от тези, които ще се спестят от разходите за персонал при съкращението на 2000 души.

 - Тогава?

- Надяваме се да има проява на малко повече здрав разум и преди гласуването на второ четене на бюджета за 2015 г. парите да се намерят.

- А ако не се намерят?

- Днес имаме национално съвещание в Горна Оряховица и е ясно, че това, за което ще си говорим е протестни действия и подготовка на национална стачка. Нямаме друг избор.

- Процедурата за подготовка на национална стачка доколкото знам е доста бавна.

- Да, необходими са около 2 месеца. В случая обаче това не е проблем, тъй като и процедурата, по която биха били извършени едни масови уволнения в БДЖ не е по-бърза. Така че ще сме готови за протест горе-долу по същото време когато евентуално биха започнали съкращенията.

- Всички железничари ли искат стачка?

- След като чуха изявленията на министъра от вчера - всички. Досега имаше някаква група от по-умерени гласове, които искаха да им се даде шанс, да видят за какви реформи става дума. Вече ги няма. Можете да прочетете какви честитки има по адрес на министър Московски в железничарските форуми в Интернет.

В контакт сме и с колегите от КТ "Подкрепа". Те мислят абсолютно същото като нас. Никакви разлики нямаме. Всички са готови за протест.

- Какво е генералното решение за БДЖ?

- Решението е секторът да стане конкурентноспособен. Той в момента не е такъв. От части за това вина има и държавата, защото инвестициите отиваха основно за магистрали, а не за жп линии. Направиха "Тракия", но жп магистралата до морето ще е готова след години. Всичко това работи в полза на автобусните превозвачи. БДЖ продължава да губи.

Вижте метрото. В началото когато имаше само един лъч го ползваха малко хора. След това когато се пусна втори и се направи удобно разписание стана така че влакчетата са пълни, а пътниците доволни. Железницата е метрото на държавата. Няма как да имаме качество без нови релси, нови влакове, които да са с удобно разписание.

Ключови думи

Коментари

Стига сте заплашвали със стачки и без това никой не пътува с БДЖ , само се наливат пари за да се краде с две ръще.

Под никой себе си ли визираш бе малоумник?

bdj-trqbva da sushtestvuva!

BDJ trqbva da bude spasena na vsqkakva cena!!!Ne moje s leka ruka da bude zakrit nai- dostupniq transport za cqlata strana! Trqbva da se raboti za razvietie i obnovqvane na trasetata, a ne za zakrivane! Ne se li zamislqte na kogo e udobno BDJ da izchezne- ot tova zakrivane shte se vuzpolzvat samo sobstenicite na avtobusni linii- a koi sa tezi sobstvenici? Razrovete se i razberete koi imena na politici se kriqt zad izvesnite ni imena na avtobusni linii i togava shte razberete zashto se slu4vat incidentite po liniite na BDJ i shte vi stane qsno, 4e iskat da slojat krai na BDJ,zashtoto v neq ima pari i e edna zlatna mina za nashite upravlqvashti!

Никой не пътува , пък влаковете напук на ГРОБ са пълни!!!

ХАМЕЛЕКОН

ПРИВАТИЗАЦИЯ ИЛИ ЗАКРИВАНЕ!!!

да го духате всички които са против железницата- железница е имало има и ще има

Европа дава милиарди за релси и естествено, че железница ще има, а не това подобие БДЖ. Бизнесът няма да търпи вакум. Ще се появят частни оператори като в авиацията и ще пътуваме нормално и евтино както пътуваме с Райън и Уизз.

Господин Бунев, В ЕС има свобода на движение на хората. Раздвижете се из ЕС, вижте разписанията, влаковете, скоростите и може би ще разберете какво се нарича "пътнически железопътен транспорт" и ще престанете да наричате така БДЖ.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.