Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Заради орязването на субсидията за БДЖ от 180 милиона лева на 140 милиона лева се налага от компанията да бъдат съкратени 1500-2000 души и над 200 влака да паднат от разписанието. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред депутатите от парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Общият брой на пътническите влакове у нас е 660.  Ако Московски изпълни заканата си, една трета от тях ще трябва да отпаднат.

Нямам какво друго да направя. Парите не стигат, аргументира се транспортният министър.

Естествено думите на Московски не останаха без реакция.

Това ще е краят на БДЖ и на българските железници. С този бюджет няма друга алтернатива, коментира пред Клуб Z лидерът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев.

Според него съкращаването на 2000 души ще спести 7-8 милиона лева от заплати, но в същото време приходите на компанията ще паднат поне с 20 милиона лева.

Ще трябва да спрем и жп проектите за строителство на жп линии, които се финансират от ЕС. След като няма влакове, които да се движат по релсите как ще обосновем нуждата от инвестиции за стотици милиони евро, попита още Бунев.

Според него в момента пазарният дял на БДЖ при превоза на пътници е едва 5%.

Със сигурност ще намалее още. Постоянно наливаме вода в мелницата на автобусните превозвачи, а железницата се обезсмисля, добави синдикалистът.

Ключови думи

Коментари

Развеселен

трябва да пазим БДЖ - екологичният, евтиният транспорт

Сибирь

Жив да не бях, тоя пыт си напылно прав !!!

И без това БДЖ е дупка за данъци. Не съм пътувал от 5 години поне заради мизерията.

Стоян

Вместо да съкращават линии да вземат да накарат хората в БДЖ да работят, да им вдигнат заплатите и преди всичко друго- да разкарат крадливите копелдаци в ръководството, МТИТС и т.н, които прибират 2/3 от парите на дружеството.

Ми накарайте тия, дето ползват Товарни превози, да си плащат по пазарни цени! През последните 20 години БДЖ вози всичко в товарни превози на загуба, само за рахата на разни олигарси като Ковачки например. Как е възможно тоя да си вози кюмюра от мините до ТЕЦовете за без пари?

дьо Папен

По цял свят железниците се закриват, този вид траспорт вече не е актуален в голяма степен. У нас в БДЖ е пълно с лежачи и крадци (и алкохолици, вижте само председателя на синдиката им!), които дават мило и драго нещата да си останат както преди сто години.

marfi

Ти си далече от истината!Явно и на теб ти плащат рейсаджиите за този коментар!!!

В.Л.М.

Ти луд ли си бе , пич? Били пред закриване.В цял свят железниците се развиват и прогресират.Особено в Европа това е най - актуалният и модерният транспорт , който е за предпочитане дори пред въздушния.И логично - като нямаш пари за самолетен билет , хващаш влака.Ти мислиш ли какви глупости блещиш? Само където в България много политици не го разбират това и поставят ж.п. транспорта в девета глуха.Вместо да се дава преимущество на този вид транспорт , се строят магистрали , по които след години ще се движат само чужденци с техните си автомобили.И това при положение , че пътната настилка не се е напукала от некачественото строителство.Иди виж най - новия участък на АМ "Тракия" на какво прилича - между Стара Загора и Карнобат е осеян с дупки и неравности. Така че преди да пишеш приказки от 1001 нощ , вземи проучи в Европа железопътният транспорт колко добре е развит и как постоянно му се дават приоритет пред другите видове.Виж и в държави извън Стария континент (особено в Азия) за какво става дума.Само където в България мозъците на много хора не увират.

този урод -транспортния министър-няма ли кой да го гръмне между очичките като ботев и света да се отърве от един мръсен олигофрен

Тъпо е

След четвърт век грабеж е логично БДЖ да е пред фалит. защо не го приватизират и държавен да остане само железният път и инфраструктурата наоколо , а частните превозвачи да си плащат такса на километър и електроенергията .

DA OPAZIM BDJ!

NEKA DA NE SUSIPVAME MALKOTO RABOTESHTI NESHTA V TAZI STRANA! SRAMOTA E! NEKA NE KOMENTIRAT HORA,KOITO NE POLZVAT BDJ, AKO ZA TQH TQ E BEZPOLEZNA, ZA DRUGI HORA NE E- IMA VUZRASNI HORA, UCHENICI I STUDENTI,KOITO PUTUVAT I ZA KOITO TOVA E EDINSTVENIQ NACHIN ZA PRIDVIJVANE!

стефания

Браво на вас,скъпи управляващи!Съсипахте всичко,което имахме!По вашите действия явно нямаме нужда и от ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ТРАНСПОРТ.Премахнете движението на влаковете и мургавите ни сънародници ще откраднат и релсите,които ще отидат за скраб.Не знам вие в кой свят живеете и от коя джунгла пристигате, но в цял свят железниците са държавни и прогресиращи!хората в Европа се движат с влакове,а ние от Велика България ще драпаме пеша,за да напълним гушките на някои политичски олигофрени в нашата "СКЪПА РОДИНА"!Не ви ли е срам "скъпи" наши "добродетели"да лишите обикновения човек от "лукса",защото и това е вече лукс да пътуваме комфортно с ВЛАК.Държавата ни е достатъчно окрадена,защо трябва да я оставим на нула(0).

super

neka da gi sprat samo 4asove pravite v bdj xrantutnitsi dolni

красимир шекерджиев

От 25г.нищо ново не се в модернизира само се правеше една хранилка за една голяма администтрация.Работа с остаряла Морално система,документи бумащина.Хранилка за администрацията.Хората се събират от улицата само и само да има фигурант а не работник.Цигани в подръжката които да ползват привилегии като безплатни карти заплата.Нзначен за стрелочник който гомързи дори да почисти района кадето работи неможе да говори Бългаски а иска само права.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.