През миналата 2020 година полската компания CD Project Red, дотогава сред най-уважаваните в индустрията и сочена за пример за добрата политика на страната в IT сектора, пусна своята най-очаквана игра - Cyberpunk 2077.

Емблематичната фантастична ролева игра обаче се оказа недовършена, пълна с бъгове, за някои конзоли - дори счупена. В следващите месеци хиляди искаха възстановяване на парите, стотици говореха за провала на компанията в интернет, а десетки статии постоянно предвиждаха тежки последствия за компанията, преди това извоювала си име със сериите игри за „Вещера“ (Witcher).

Вместо това компанията публикува данни за рекордни приходи и продажби през миналата фискална година - именно благодарение на Cyberpunk 2077, съобщава Engadget. Общите приходи от продажби са 2,14 млрд. злоти, или над 563 милиона долара. Играта е продала 13,7 млн. бройки само в последните три месеца на миналата година, с което надмина всички предишни игри на компанията.

Важно е да се отбележи, че голяма част от тези приходи са от предварителни поръчки на играта. В добавка, много от проблемите доведоха до загуби, които вероятно ще се отразят фискално едва при анализ догодина. От друга страна, от пускането на играта насам минаха над 6 месеца и компанията се погрижи да пусне няколко „кръпки“, които оправиха много от проблемите ѝ.

Става ясно също така, че за последните три месеца на 2020-а все пак огромна сума е отишла за компенсиране на недоволните потребители - 12,88 млн. долара. Това са около 1,6% от купените бройки. CD Project Red изчисляват и потенциални пропуснати продажби на стойност 38,34 млн. долара, най-вече заради факта, че поради бъговете играта бе бързо свалена от магазина на Sony Play Station конзолата.

Лошата новина за компанията е, че техните акции се сринаха, особено след като стана ясно, че провалът е бил вследствие на лош мениджмънт и неправомерен натиск върху работниците. Засега те не са се възстановили, но CD Project Red вероятно се надяват подобни доклади да помогнат.