Санкция от над 750 хил. лв. отнесе заради миналогодишния Черен петък (Black Friday) и продажба на стоки на значително по-ниски цени фирмата "Данте Интернешънъл", която оперира електронния магазин eMAG.bg. Сумата включва и наказание за оферта за придобиване на втори безплатен продукт при покупка на един в друга кампания.

Глобата на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) бе обявена в деня, в който се провежда за втори път Черен петък и сто хиляди българи са цял ден в онлайн битка за  намалени с до 70 процента телевизори, смартфони, лаптопи и други електроуреди. Само до обяд те бяха направили покупки за 6,3 млн. лв.

Дружеството е глобено с 551 549,78 лв. заради миналогодишния Черен петък, тъй като според антимонополната комисия рекламните послания "Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и "Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията Черен петък имат заблуждаващ характер по отношение на начина на формиране на крайната цена за потребителите. Сумата, с която е глобено дружеството представлява 4 на сто от приходите му от продажби за 2013 г.

Другата санкция е за 206 831.17 лв. или 1.5 на сто от оборота на фирмата за 2013 г. заради кампанията "1+1 гратис Таssimo", при която в периода 20-24 март 2014 г. "Данте Интернешънъл" е предлагала на клиентите си при купуване на една кафемашина да получат втора от същия вид "безплатно". Това по същество представлява предлагане на потребителя на добавка /втора кафемашина - по-евтината/, която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда, смята регулаторът.

Санкциите идват на фона на започналата в 7,26 часа онлайн битка за електроуреди и други стоки, при която само в първите десет минути след старта посетителите са направили 12 хиляди поръчки, а продажбите са вървели със скорост от 20 продукта в секунда.

Само за час поръчаните стоки достигат 40 хиляди, а три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6.3 млн. лв., съобщават от компанията.  До обяд са били продадени 6000 смартфона, 6000 таблета, 11 300 домашни електроуреди, 2300 детски продукта. Кампанията ще продължи до 23,59 часа днес.