Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Изграждането на магистралата от Русе до Велико Търново и тунелът под Шипка са сред водещите инфраструктурни приоритети в програмата на ГЕРБ „България следващо поколение“. Паралелно с това се строи и автомагистрала „Хемус“, която трябва да бъде изцяло готова през 2024-а година.

Ключовата за Северна България инфраструктура ще даде сериозен тласък на икономиката в региона. Фирмите от Русе-Велико Търново-Габрово ще имат и бърза връзка с Южна България след прокарването на най-дългия пътен тунел у нас, но и излаз на големите европейски транспортни коридори – река Дунав и Черно море. Ако към тези мащабни пътни проекти добавим и сериозните инвестиции в създаването на интермодален терминал в Горна Оряховица, така - районът ще се оформи като един от ключовите логистични центрове.

Правителството на Бойко Борисов е първото, което предприе реални действия по реализацията на най-важните за Северна България инфраструктурни проекти. Това е начинът да се преодолее дисбалансът в икономическо отношение между северната и южната части на страната. Добрата транспортна свързаност е сред основните фактори, които привличат инвеститори. Повече инвестиции пряко се отразяват на повишаването на доходите и жизненият стандарт.

Темата е актуална по време на всички срещи на кандидатите за народни представители от листата на ГЕРБ-СДС с №28 за Великотърновски регион – както с жителите на градовете и населените места, така също с представителите на бизнеса.

В края на 2020 година бе обявена открита процедура за определяне на изпълнител на проектиране (изготвяне на технически проект) и строителство на първите два участъка от магистралата Русе-Велико Търново - от крайдунавския град до Бяла и обход на Бяла. През втората половина на януари 2021 година са отворени техническите предложения. Понастоящем се подготвя и тръжната процедура за избор на изпълнители на консултантски услуги за строителен надзор. Индикативната стойност на строително-монтажните работи за двата участъка възлиза на около 1,1 млрд. лева. Строителството ще се финансира по ОП „Транспортна свързаност“ 2021-2027.

133 км ще е магистралният път между Старата столица и Русе. Реализирането на проекта ще допринесе за изграждане и развитие на ключови пътни инфраструктурни връзки от национално, трансгранично и европейско значение и подобряване на оперативната съвместимост на основните пътни артерии. Чрез въвеждане на модернизирани системи за управление на трафика проектът ще доведе до подобряване на сигурността и безопасността.

Отсечката е от ключово значение, тъй като свързва Велико Търново директно с Дунав мост и пристанищата по най-голямата европейска водна магистрала. Пътят ще минава само на 3 км. западно от старопрестолния град – край с. Момин сбор, където общината планира изграждането на нова икономическа зона.

Най-старият пътен проект в България – тунелът под Шипка, вече стигна до етап отваряне на ценови оферти на кандидатите за строителство. Финансирането му е предвидено да стане с европейски средства, защото тунелът ще бъде част от един от най-натоварените транспортни коридори на Югоизточна Европа – от Близкия Изток за страните от ЕС.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.