Ремонтът на пътната настилка на магистрала "Тракия" ще продължи в двете платна, а не както при досега ремонтираните отсечки - само в едното, а движението да минава през другото. От 2 февруари движението по тази част от магистралата ще бъде спряно в продължение на 16,5 км между пътната връзка с АМ “Марица” и „Чирпан – Изток“. Строителните дейности са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ „Тракия“ /от 156-ти до 208-ми км/. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". 

Трафикът ще преминава по обходни маршрути, както следва:

  • В посока Бургас движението ще се отклонява на п. в. „Плодовитово“ по път III-666 до с. Плодовитово и път II-66 Плодовитово – Чирпан, а на п. в. „Чирпан – изток“ ще се включва отново в АМ „Тракия“;
  • В посока София автомобилите ще се отклоняват на п. в. „Чирпан – изток“ и ще преминават по път II-66 Чирпан – Плодовитово и по път III-666 от с. Плодовитово ще се връщат отново на АМ „Тракия“ на п. в. „Плодовитово“;
  • От автомагистрала „Марица“ в посока Бургас автомобилите ще се качват на АМ „Тракия“ и при п. в. „Плодовитово“ ще се отклоняват по път III-666, на с. Плодовитово по път II-66 през околовръстния път на град Чирпан и на пътен възел „Чирпан - Изток“ се връщат на АМ „Тракия“ към Бургас.

В края на декември 2020 г. приключи обновяването на 12 км от АМ „Тракия“ в двете платна, между пътните възли „Белозем“ и „Оризово“. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. В платното за Бургас през миналата година беше обновен и 2-километров участък между км 198 и км 200, казват още от АПИ. 

Новият начин на методика на строителството бе обявен от зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той обясни, че така ще се пести време и ресурс, но така и не каза дали проектът ще стане по-евтин. Индикативната, тоест прогнозната стойност на трасето (цялото трасе от 52 км) е обявена за почти 90 млн. лв., или по 3,4 млн. лв. на километър само за едното платно. Бързите сметки показват, че двете платна на магистралата в тази отсечка ще струват почти колкото струваше цялостното изграждане на магистралата от нулата. 

От пътната агенция обаче твърдят, че ремонтът е "изключително сложен сам по себе си". Щели да подменят цялостно асфалтовата конструкция на четирите платна, ще се ремонтира надлезът при жп линията, ще се подновява пътна маркировка.