Българският телеком А1 подкрепя здравната система в борбата с COVID-19 като направи дарение на УМБАЛСМ „Н.И. Пирогов“, УМБАЛ „Александровска“ и УМБАЛ „Св. Анна“.

Компанията ще помогне на три от най-натоварените лечебни заведения в страната да мотивират доброволци – лекари, медици и санитари, които да работят в COVID отделенията в следващите месеци, които се очаква да бъдат критични по отношение на развитието на пандемията. 

Дарението има за цел да подпомогне здравната ни система в условията на нарастващ брой заболели от коронавирусна инфекция.

В момента проблем е не толкова осигуреността с болнични легла, а недостигът на квалифициран медицински персонал, който да се грижи за болните в лечебните заведения. Поради тази причина А1 ще подпомогне финансово „Пирогов“, „Александровска“ и „Св. Анна“ за привличането на около 100 лекари, медицински сестри и санитари, които да работят в COVID отделенията на болниците през следващите месеци. 

Изпълнителният директор на А1 България, Александър Димитров, коментира:

"А1 и бизнесът в страната биха могли да помогнат за справянето с пандемията, като се ангажират с каузата и извън обичайните си бизнес операции, както направихме и през пролетта. Надявам се този пример да бъде последван и от останалата част от бизнеса в страната, защото в момента всички имаме обща кауза.”

"В „Пирогов“ има достатъчно персонал, но всички са изключително уморени от 6 месеца постоянен труд. За съжаление, много малко са доброволците, които влизат в отделенията за коронавирус, и с подкрепата на А1 ние ще имаме възможност да осигурим повече персонал в тях", коментира проф. д-р Николай Габровски, заместник- директор по лечебната дейност на УМБАЛСМ „Н.И.Пирогов“

А1 и други големи компании у нас започнаха кампании за дарения още от пролетта. В първите дни на карантината А1 дари безвъзмездно 5 дихателни апарата на "Александровска" и на още три на болници в Монтана, Добри и Силистра, събирайки средствата в кампания за насърчаване на онлайн плащанията. Телекомът даде и множество дигитални бонуси на своите клиенти като мобилен интернет, безплатен достъп до тВ съдържани и други, за да се справят по-добре с изолацията.