Четвърти смъртен случай на учител, заразен с коронавирус стана известен днес.

49-годишна преподавателка по английски език в Севлиево е загубила битката с болестта. Ейлин Бейрактарова е с 20-годишен стаж, съобщава Нова тв.

Жената е постъпила за лечение в местната болница в събота. Смъртта ѝ е настъпила внезапно.

„Тя винаги беше усмихната. Никога не се сърдеше на никого. Децата също я харесваха. Никога не се е ядосвала, дори и на колега за нещо. Нормално е понякога да си изкара човек нещо, но тя – не”, сподели директорът на СУ „Васил Левски” в Севлиево Тома Томев.

Още 5 учители от СУ „Васил Левски” в Севлиево - най-голямото училище в Габровска област, са заразени с коронавирус.

„Жената имаше доказан коронавирус с всички съпътстващи усложнения, които вървят при това заболяване. Имаше наднормено тегло, диабет, хипертония, придружаващи заболявания, които усложниха клиничната картина.

До последно тя беше в добра кондиция. Нямаше признаци за влошаване на заболяването. Движеше се в приемливи граници – контактна, адекватна. Без респираторен проблем, за съжалени смъртта настъпи внезапно”, казва пред медията д-р Пламен Цеков – управител на МБАЛ Севлиево.

Предишните два случая на педагози, починали от COVID-19, бяха в Шумен и Разград. В Шумен жертвата бе на 49 г., а в Разград - на 48 г.

Първият известен случай на учител, починал от новия коронавирус, бе в Търговище. Новината бе съобщена на 19 октомври, а преподавателката в Първо средно училище "Св. Седмочисленици" Руми Радославова бе на 58 г. Уплашени, че може би са заразили учителката си, учениците отказаха да влязат в час.

По-рано днес просветният министър Красимир Вълчев обяви на брифинг, че 15 училища в страната са изцяло на онлайн обучение. Най-много те са в София, останалите са в Търговище, Шумен, Русе.

"За съжаление имаме смъртни случаи в системата. За това трябва да бъдем отговорни и да помогнем на лекарите да се справят със ситуацията”, добави образователният министър. 

Според него заболеваемостта в училищата е на същото ниво като това в големите фирми и предприятия. Той смята за разумно решението за онлайн обучение в гимназиален етап, където то е ефективно, за разлика от учениците в начален етап, при които онлайн обучението не дава резултат.

„Продължавам да твърдя, че присъственото обучение е най-доброто. Не трябва да величаем онлайн обучението, тъй като то има пропуски. В момента ситуацията е такава, че няма единна формула, няма единно решение", каза министърът.