От днес всеки потребител на социалната мрежа Facebook в ЕС може да си създаде профил за запознанства на facebook.com/dating.

Добавката Facebook Dating имитира основните функции на други приложения за запознанства като Tinder, Match, OkCupid. Освен споделяне на истории като в социалната мрежа в профила си за запознанства можете да изберете до 9 приятели като Secret Crush (букв. тайно хлътване). Ако някой от тях ви добави в своя таен списък, тогава и двамата получавате съобщение, че сте се харесали взаимно.

Facebook Dating вече е достъпна опция в Австрия, Белгия, България, Кипър, Чехия, Дания, Естония, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Хърватия, Унгария, Ирландия, Италия, Литва, Люксембург, Латвия, Малта, Холандия, Полша, Португалия, Румъния, Швеция, Словения, Словакия, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия, Испания, Швейцария и Великобритания.

Това обаче трябваше да стане преди 9 месеца. При опита за пускане на услугата в началото на 2020 г. се намеси ирландската Комисия за защита на данните.

Според нея Facebook Dating изисква още повече лични данни и трябва да предупреди европейските регулатори предварително - преди да влезе на пазара. Хората на Зукърбърг дадоха достъп до офиса си в Дъблин и от февруари насам работят с ирландския регулатор, за да изпълнят изискванията за защита на данните по европейските закони.

"Facebook предостави подробни разяснения относно обработката на лични данни в контекста на функцията за запознанства. Facebook също предостави подробности за промените, които са направени в продукта, за да се вземат предвид проблемите, повдигнати от комисията. Ще продължим да наблюдаваме продукта, тъй като той излиза на пазара в ЕС тази седмица", коментира зам.-шефът на ирландската комисия Греъм Дойл пред TechCrunch.

От екипа на Facebook уверяват, че в действителност са взели мерки за подобряване на сигурността:

"Работихме с експерти в тези области, за да осигурим лесен достъп до съвети за безопасност и да изградим защити във Facebook Dating, включително възможността да докладвате и блокирате никого, както и спиране на хората да изпращат снимки, връзки, плащания или видеоклипове в съобщения", пише в прессъобщение на социалната мрежа.

Една от ключовите промени е, че Facebook няма да събира информация за религиозните разбирания или сексуалните предпочитания на потребителите. Подобен тип информация преди се ползваше с рекламни цели, но според европейските закони това са данни от "специална категория" и изискват по-висока степен на изрично съгласие от потребителя.

Друга промяна е, че сега потребителите ще могат да изключат обработката на данни за местоположение, които са включени по подразбиране с "цел безопасност и проверка", както твърдят хората на Зукърбърг. Те подчертават, че функцията не дава точното местоположение на потребителя, а само потвърждава, че е в града, в който твърди, че се намира.