Популярната сред младежите социална мрежа за споделяне на снимки Instagram ще надмине по популярност Twitter, сочи изследване на Института за дигитални новини "Ройтерс", съобщи Би Би Си.

При това не просто като социална мрежа, а като източник на новини. 

Употребата на Instagram за тази цел се е удвоила от 2018 г. насам. Очаквано, най-вече сред младежите. Една четвърт от 18-24-годишните във Великобритания например са използвали именно Instagram, за да се информират за пандемията от COVID-19.

Въпреки това социалните мрежи са поначало платформите с най-ниско доверие, сочат данните от 40 държави. Едва 25% са вярвали на информация за коронавируса, публикувана там. Но същият брой хора се доверяват и на новини, споделени в чатове като Facebook Messenger и WhatsApp. Правителствата и големите новинарски организации се ползват с доверието на 59% от респондентите.

Но пък една трета от анкетираните ползват Instagram, като хората на възраст под 25 години са 2/3 от тях. 11% четат новини в мржата за споделяне на снимки, само 1% под Twitter.

"Младите хора реагират добре на истории, които са разказани просто и добре с илюстрации", обяснява Ник Нюман, водещ автор на доклада.

Не е задължително Instagram да замени Twitter, подчертава Нюман - хората ползват повече от една социална мрежа. Instagram освен това е собственост на Facebook и двете социални мрежи имат вътрешна комуникация и връзка, докато Twitter е самотен играч и вероятно ще бъде изтикан до 2021 г., отчитат изследователите.

Доверието в новините като цяло в цял свят спада. Само 38% от хората вярват на новините "през по-голямата част от времето". Само 46% вярват на предпочитания си източник на новини. От 40-те държави в изследването само в 6 над половината от анкетираните имат доверие на новинарските източници. Ситуацията е най-трагична във Великобритания, където едва 28% имат доверие в източниците на информация - спад с 12% спрямо 2019 г.