Столична община е общината в България, която публикува данни за замърсяването на въздуха от общо 7 станции на територията на милионния град.
Информацията я има на сайта и хората трябва да го знаят - аз лично започвам всяка сутрин работата си именно с тази информация, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред бТВ.
Като основни източници на замърсяването, което е факт през последните дни, тя посочи транспорта и отоплението на твърдо гориво.
Кметицата изреди и мерките - например модернизация на градския транспорт, а напоследък е системата за управление на транспорта изобщо. Тя каза, че е започнало поетапно изграждане на система, която ще дава предимство на обществение превоз на кръстовищата.
Вече имаме 4 кръстовища, на които да се дава предимство на градския транспорт по бул. "Мария Луиза" и работим това да стане повсеместно навсякъде.
Фандъкова отговори и на въпрос, че по света има практики в особено мръсните дни градският транспорт да става безплатен.
Има такава практика – обмисляме и тази мярка. Например за дни като вчерашния, а не днешния, защото вече няма проблем... Разбира се, трябва да направим анализи доколко тя би била ефективна, каза Фандъкова.
Относно отоплението на битови домакинства с твърдо гориво, тя каза, че едва ли идеята за филтри на комините е ефективна и реалистична. В момента общината работи с ХТИ, Техническия университет и БАН, включително с партньори в европейски градове.
Вчера тествахме електробус по линия 84, започва процес на купуване на още 120 автобуса на природен газ, за 2 години свалихме средната възраст на автобусите в София от 19 г. на 12 г., което е един много добър среден европейски стандарт, каза кметицата.
Тя разказа и за плановете за близките години:
Мисля през 2017 г. да удвоим велоалеите.
Работи се с чужди архитекти да се увеличат и пешеходните зони в София. През 2017 г започва реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", там ще се въведе и изцяло пешеходна зона, съчетана с трамваите.
Преди 2-3- седмици Центърът за градска мобилност представи процедура за таксуване според изминатото разстояние, която е внесена в комисията на СОС и трябва да бъде обявена в следващите месеци, за да започне нейното изграждане.
Можем да си позволиим да започнем цялостна реконструкция на бул. "Дондуков" – има 3 варианта на проекти: подмяна на травмвайното трасе, изграждане на ново по-безшумно, подмяна на настилките на тротоарите, с ново осветление, а вариантите са с паваж, асфалт или комбинирана, обяви Фандъкова.
В момента има двойно увеличение на пътуванията с карти, и съответно двойно намаление на пътуванията с билети, каза още тя.
На въпрос - ще има ли винетки за влизане в центъра, тя каза: "Всичко е възможно, въпрос на дискусия". И напомни, че самото въвеждане на платени зони за паркиране е довело до намаляване на навлизането в централната градска част.
"Има още желаещи от граничните квартали за увеличаване на зелените зони", каза тя.
Увеличен е двойно бюджетът и за вътрешнокварталните улици и ремонти в междублоковите пространства.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни