В деня и часа, в който трябваше да се играе първият финал за "Купата на Южна Америка", 45 хиляди фенове на колумбийския "Атлетико Насионал" се стекоха на клубния си стадион в Меделин. Все едно на мач - като за финал. Само че нямаше мач.

Запалянковците напълниха арената, за да отдадат почит на загиналите в самолетна катастрофа футболисти и треньори на бразилския "Шапекоензе", който трябваше да е съперник на "Атлетико Насионал". Това е без аналог в историята на футбола и жалко, че се случи по трагичен повод. Колумбийският отбор още онзи ден получи симпатии в цял свят, като предложи купата на турнира "Южна Америка" да се връчи на "Шапекоензе".

Колумбийците носеха специално направени фланелки в бяло-зелените цветове на "Шапе", а също така знамена на Бразилия и всевъзможни символи на отбора от Страната на кафето. На терена бе отслужена служба, имаше и почести на най-високо ниво. Стадионът бе пълен до последното място. Онези, които не успяха да седнат на трибуните, излязоха по улиците на Меделин, където запалиха свещи и пяха песни.

"Футболът няма граници" и "Всички сме "Шапекоензе", гласят опънатите транспаранти.

71 бели гълъба бяха пуснати от терена, а 71 свещи горяха дълго. Имаше десетки венци и много цветя. Хиляди. Колумбийците скандираха името на "Шапе", някои бяха научили песните на агитката на неизвестния доскоро бразилски клуб.

През сълзи реч изнесе бразилският външен министър Жозе Сера, който бе гост на невижданата досега в спорта възпоменателна вечер в Меделин.

По същото време феновете на "Шапекоензе" за пореден път изпълниха стадиона в малкото за бразилските измерения ггадче Шапеко (210 000 жители). Там стадионът е доста по-малък - около 20 000.

Междувременно разследващите инцидента в Колумбия все повече стигат до извода, че причината за катастрофата е привършилото гориво на самолета. Досега се смяташе, че пилотът умишлено го е източил, преди да опита да приземи машината в гората.

Колумбийските власти разпространиха аудиозапис, в който се чува как пилотът съобщава на диспечерите в Меделин, че горивото му е на привършване и моли да пролучи предимство при кацането. След това връзката прекъсва и следва катастрофата.