Ямболчанинът Ивайло Костов е описал своите премеждия с качеството на железопътния транспорт в България в разказ, публикуван в една от железничарските фейсбук групи. Случката е съвсем прясна - отпреди два дни.
"Вече подадох сигнал до Портала за сигнали за нередности в транспорта", каза клиентът на БДЖ пред Клуб Z.
Предлагаме ви историята му с минимална редакция:
"Днес (20.04.2015) пътувах от гара Тулово до гара Казанлък с влак ПВ30134 тръгващ по разписание в 15:35 часа.
Закупих си билет както му е реда в 15:28 (прикачам снимка) и зачаках влака да дойде. Стана 15:50 и нито влака беше дошъл, нито имаше обявено закъснение по уредбата, което е редовна практика в гара Тулово. Наложи се човекът, който държи заведение на перона да звъни на началника на гарата да пита "Къде е пътника?" (б. ред. - става дума за пътническия влак). Отговарят му, че закъснявал с 20 минути. След като изтекоха 20-те минути и влака не беше пристигнал, отидох при началника на гарата да попитам какво става с влака. Там заварих следната ситуация: в стаята 3 (трима) души в полулегнало положение и дремещи. А на въпроса ми кога ще пристигне влакът и защо не съобщават закъснението по уредбата човекът с червената шапка (този с палката който посреща влаковете) ми отговори:- "Няма кой да съобщи закъснението."
Както и да е, оставих ги хората да си довършат дрямката. След 2-3 минути пристигна работна машина на БДЖ, единият излезе да я посрещне и го питам:
- "След като няма кой да съобщава по уредбата закъсненията и др. съобщения това не създава ли предпоставки за произшествия?"
Отговорът беше:
- Уредбата е развалена!
Аз:
- "Е откога е развалена?!? Нали уж нямаше човек да съобщава по нея?"
Човекът с червената шапка:
- "От много време".
След което се прибра в стаята си и след 2 минути съобщи за първи път, че влак ПВ30134 закъснява с 36 минути по "неработещата" уредба.
Защо ме излъга? Аз не съм платил билета си фалшиви пари.
Часът вече беше 16:00.
След като пристигна влакът, отидох да попитам за имената на човека, за да пусна оплакване. Предварително бях започнал да снимам клип с телефона си, защото от други хора знам как обичат да налитат на бой в Тулово.
След отказа да си каже имената, вдигнах телефона за да го снимам и другия, който не знам как точно се води (не човека с плаката или кантонера) започна да ме блъска и обижда.
Съжалявам, че съм заключил телефона и е спрял да снима, за да чуете как добре се справят с псувните и заплахите - то не бяха споменаване на майка ми или как щели да ми избият зъбите и други в тази насока.
Всичко това се случи пред очите на полицай от Транспортна полиция - Стоян Стоянов. Който гледаше без да вземе никакво участие и грам не се трогна.Човекът, който налетя на бой се покри някъде, но този с палката продължи да ме псува и заплашва и да съм "изчезвал от гарата му" и как щял да ме намери.
Прикачам клипове и снимка на билета към жалбата. И искам да добавя също, че в гара Тулово е редовна практика да не се съобщават закъснения по уредбата. Покрай тази цялата разправия и закъснението на влака не успях и да си свърша работата за която бях тръгнал.Изключително неприятено и унизително поведение, което мисля, че подлежи и на дисциплинарна санкция."
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни