Ямболчанинът Ивайло Костов е описал своите премеждия с качеството на железопътния транспорт в България в разказ, публикуван в една от железничарските фейсбук групи. Случката е съвсем прясна - отпреди два дни.

"Вече подадох сигнал до Портала за сигнали за нередности в транспорта", каза клиентът на БДЖ пред Клуб Z.

Предлагаме ви историята му с минимална редакция:

 

"Днес (20.04.2015) пътувах от гара Тулово до гара Казанлък с влак ПВ30134 тръгващ по разписание в 15:35 часа.
Закупих си билет както му е реда в 15:28 (прикачам снимка) и зачаках влака да дойде. Стана 15:50 и нито влака беше дошъл, нито имаше обявено закъснение по уредбата, което е редовна практика в гара Тулово. Наложи се човекът, който държи заведение на перона да звъни на началника на гарата да пита "Къде е пътника?" (б. ред. - става дума за пътническия влак). Отговарят му, че закъснявал с 20 минути. След като изтекоха 20-те минути и влака не беше пристигнал, отидох при началника на гарата да попитам какво става с влака. Там заварих следната ситуация: в стаята 3 (трима) души в полулегнало положение и дремещи. А на въпроса ми кога ще пристигне влакът и защо не съобщават закъснението по уредбата човекът с червената шапка (този с палката който посреща влаковете) ми отговори:

- "Няма кой да съобщи закъснението." 

Както и да е, оставих ги хората да си довършат дрямката. След 2-3 минути пристигна работна машина на БДЖ, единият излезе да я посрещне и го питам:

- "След като няма кой да съобщава по уредбата закъсненията и др. съобщения това не създава ли предпоставки за произшествия?"

Отговорът беше:

- Уредбата е развалена!

Аз:

- "Е откога е развалена?!? Нали уж нямаше човек да съобщава по нея?"

Човекът с червената шапка:

- "От много време".

След което се прибра в стаята си и след 2 минути съобщи за първи път, че влак ПВ30134 закъснява с 36 минути по "неработещата" уредба.

Защо ме излъга? Аз не съм платил билета си фалшиви пари.

Часът вече беше 16:00. 

След като пристигна влакът, отидох да попитам за имената на човека, за да пусна оплакване. Предварително бях започнал да снимам клип с телефона си, защото от други хора знам как обичат да налитат на бой в Тулово.

След отказа да си каже имената, вдигнах телефона за да го снимам и другия, който не знам как точно се води (не човека с плаката или кантонера) започна да ме блъска и обижда.

Съжалявам, че съм заключил телефона и е спрял да снима, за да чуете как добре се справят с псувните и заплахите - то не бяха споменаване на майка ми или как щели да ми избият зъбите и други в тази насока. 

Всичко това се случи пред очите на полицай от Транспортна полиция - Стоян Стоянов. Който гледаше без да вземе никакво участие и грам не се трогна. 

Човекът, който налетя на бой се покри някъде, но този с палката продължи да ме псува и заплашва и да съм "изчезвал от гарата му" и как щял да ме намери. 

Прикачам клипове и снимка на билета към жалбата. И искам да добавя също, че в гара Тулово е редовна практика да не се съобщават закъснения по уредбата. Покрай тази цялата разправия и закъснението на влака не успях и да си свърша работата за която бях тръгнал.

Изключително неприятено и унизително поведение, което мисля, че подлежи и на дисциплинарна санкция."